SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek pism luksusowych: „Cosmopolitan” i „Shape” mocno do góry, „Harper's Bazaar” ostatni

W październiku 2013 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”.  Największym wzrostem pochwalić się mógł „Shape”, a na przeciwnym biegunie znalazł się tytuł „Hot Moda & Shopping”.

Najchętniej kupowanym pismem luksusowym w Polsce pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem tego miesięcznika w październiku 2013 roku wyniosła 233 527 egz., po wzroście względem października 2012 roku o 2,86 proc.

Drugą lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 160 723 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 20,62 proc.

Ostatnia pozycja na podium należała do miesięcznika „Zwierciadło” (Wydawnictwo „Zwierciadło”), którego sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 12,25 proc. i wyniosła 116 341 egz.

Dopiero na ostatniej lokacie uplasował się nowy magazyn o modzie „Harper's Bazaar” (Marquard Media Polska), który ukazuje się od lutego 2013 roku. Wynik tego pisma wyniósł 27 799 egz.

Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł magazyn „Shape” (Marquard Media Polska), który awansował z miejsca 12. na 10. Jego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. zwiększyła się bowiem o 241,22 proc. i wyniosła 73 202 egz.

Z kolei najwięcej stracił tytuł „Hot Moda & Shopping” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca 9. na 11. Średni wynik tego miesięcznika wyniósł 62 430 egz., po spadku o 28,35 proc.

Wirtualnemedia.pl

październik

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

233 527

227 026

Avanti

160 723

202 462

Zwierciadło

116 341

132 580

Cosmopolitan

107 113

91 137

In Style - Edycja Polska

103 166

105 903

Joy

96 669

103 440

Elle

94 988

90 804

Pani

93 688

90 391

Glamour

73 499

83 857

Shape

73 202

21 453

Hot Moda & Shopping

62 430

87 127

Uroda

35 856

38 127

Harpers Bazaar

27 799

-

 

 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Rynek pism luksusowych: „Cosmopolitan” i „Shape” mocno do góry, „Harper's Bazaar” ostatni

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
choinka
Twojego Stylu nic nie przebije, to jednak lata istnienia na rynku, wysoki nakład, poza tym trzymają poziom. A w Harpers widocznie naczelna nie daje sobie rady. Ktoś w ogóle zna tę panią? ona coś wcześniej robiła? bo sądząc ze stopki redakcja jest ok, tylko ta Jolanta Góra to jakiś wynalazek
odpowiedź
User
_dan
Wcale się nie dziwię, że "Harpers Bazaar na ostatnim miejscu. I wcale nie dlatego - co jak zapewne byłoby na rękę redakcji - Polska nie dorosła do tak "luksusowej" zawartości. Kupiłam dwa ostatnie numery i poza sesją zdjęciową Kasi Smutniak to raczej słabo. Artykuły jakieś takie toporne, dużo przedruków, no i ten papier. Nie wiem dlaczego, ale redakcja uznała chyba, że większa gramatura pasuje do tytułu z wyższej półki. Otóż moim zdaniem nie pasuje. "Vogue" drukuje się na normalnym papierze i czy to ujmuje jego klasy? Chyba czas na zmianę naczelnej...
odpowiedź
User
www
kto w ogole kupuje te szity?
odpowiedź