SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2,88 mld zł na reklamę telewizyjną w grudniu, Aflofarm z największymi wydatkami

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w grudniu 2019 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 14 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com Article

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,08 mln spotów reklamowych, o 7,29 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 19,05 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 17,50 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,87 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 13,84 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 391,69 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,38 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 1,40 proc. do 331,92 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (200,48 mln zł; wzrost o 35,80 proc.), a czwarta była TVP2 (186,83 mln zł; + 27,68 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się Nickelodeon z wpływami na poziomie 64,48 mln zł i wzrostem o 43,34 proc.

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 183,07 mln zł - w grudniu 2019 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 89,45 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (86,23 mln zł; do góry o 106,75 proc.) i Media Expert (70,75 mln zł; + 41,58 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 2,88 mld zł na reklamę telewizyjną w grudniu, Aflofarm z największymi wydatkami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl