SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy telewizyjnej w grudniu wzrósł o 7 proc. TVN wyprzedził Polsat pod względem wpływów (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w grudniu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 7,10 proc. Liderem przychodów z reklam był TVN, który wyprzedził Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Article

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,28 mln spotów reklamowych, o 6,52 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 19,77 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 19,05 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,08 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

TVN wyprzedził Polsat

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 416 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN, który wyprzedził Polsat. Jego przychody były o 25,33 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego wpływy zmniejszyły się o 2,93 proc. do 380,22 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (200,48 mln zł; niemal bez zmian), a czwarta była TVP1 (197,10 mln zł; + 5,48 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN24 z wpływami na poziomie 81,35 mln zł i wzrostem o 99,26 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 180,76 mln zł - w grudniu 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 1,26 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (79,28 mln zł; do góry o 16,23 proc.) i Media Expert (75,81 mln zł; + 7,15 proc.).

TVP1 liderem grudnia

Liderem oglądalności w grudniu ub.r. była TVP1, a w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły: „Sylwester Marzeń”, „Wydarzenia” i „Kevin sam w domu” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

 

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w grudniu wzrósł o 7 proc. TVN wyprzedził Polsat pod względem wpływów (raport)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pracownik
A awansów w TVN nie ma bo korona wirus"mniejsze wpływy" za to są "odejścia"!!!
odpowiedź
User
fik
Uwaga reklamodawcy ale waszych reklam nie ogląda 95% ludzi to wyrzucone błoto pieniadze
odpowiedź
User
kumaty
Nie wiem dla kogo wspœłcześnie rrklama jeat czynnikiem decydującym przy zakupie towaru, tym bardziej, że reklama sztucznie zawyża cene towaru. Są ludzie, ktorzy uwielbiają celebrytów i ich sponsorujæ a my za to płacimy, dzieci oglądaja ich narcystyczne zachowanie, naśladują i chcą mieć to pokażą.
odpowiedź