SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 1 proc. TVN na czele wpływów, duże wzrosty TVP1 i TVP2

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w grudniu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 0,85 proc. Liderem przychodów z reklam był TVN. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,80 mln spotów reklamowych, o 15,81 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,71 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 19,77 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,11 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 0,85 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

TVN na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 404,54 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN. Jego przychody były o 3,16 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był Polsat, którego wpływy zmniejszyły się o 9,86 proc. do 342,74 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (272,18 mln zł; + 38,35 proc.), a czwarta była TVP2 (244,86 mln zł; + 22,37 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 79,84 mln zł i wzrostem o 14,30 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 138,74 mln zł - w grudniu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 23,22 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (82,84 mln zł; do góry o 27,37 proc.) i Media Expert (82,12 mln zł; + 8,36 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 1 proc. TVN na czele wpływów, duże wzrosty TVP1 i TVP2

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl