Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 1 proc. TVN na czele wpływów, duże wzrosty TVP1 i TVP2

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w grudniu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 0,85 proc. Liderem przychodów z reklam był TVN. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,80 mln spotów reklamowych, o 15,81 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,71 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 19,77 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,11 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 0,85 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

TVN na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 404,54 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN. Jego przychody były o 3,16 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-grudzien-2021-tvp1-tvn-lider-hity,7170059191674497a ##

Drugi był Polsat, którego wpływy zmniejszyły się o 9,86 proc. do 342,74 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (272,18 mln zł; + 38,35 proc.), a czwarta była TVP2 (244,86 mln zł; + 22,37 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-dokonuje-sie-pomiaru-ogladalnosc-telewizji-w-polsce_1 ##

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 79,84 mln zł i wzrostem o 14,30 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 138,74 mln zł - w grudniu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 23,22 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (82,84 mln zł; do góry o 27,37 proc.) i Media Expert (82,12 mln zł; + 8,36 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję