SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter
owe
  • Biznes
  • Monitoring mediów
  • Personalia
  • Opinie
  • Pierwsze strony ("Jedynki")
  • Katalog firm
  • Wideo
  • Wywiady
  • Polsat z największymi wpływami z reklam w pierwszym półroczu. Aflofarm największym reklamodawcą telewizyjnym

    Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym półroczu 2019 roku były o 2 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

    Article

    W zeszłym półroczu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 17,10 mln spotów reklamowych, o 1,19 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 104,71 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 104,95 tys. godzin).

    Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosły łącznie 14,46 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,27 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

    Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 2,12 mld zł, odnotował w zeszłym półroczu Polsat. Jego przychody były o 3,29 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

    Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 3,15 proc. do 1,59 mld zł.

    Podium uzupełnia TVP2 (809,66 mln zł; wzrost o 14,73 proc.), która wyprzedziła TVP1 (723,45 mln zł; - 7,49 proc.).

    Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN7 z wpływami na poziomie 317,74 mln zł i wzrostem o 16,88 proc.

    20. miejsce zajął kanał Zoom TV, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 38,51 proc. do 132,64 mln zł.

    Najwięcej na reklamę w telewizji - 450,14 mln zł - w pierwszym półroczu 2019 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 20,52 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (345,58 mln zł; do góry o 12,36 proc.) i Polpharma (339,07 mln zł; + 26,37 proc.).

    Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

    Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

    Dołącz do dyskusji: Polsat z największymi wpływami z reklam w pierwszym półroczu. Aflofarm największym reklamodawcą telewizyjnym

    2 komentarze
    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
    User
    paff
    Sralutan!
    8 0
    odpowiedź
    User
    AW
    D r o d z y R e k l a m o d a w c y , p r a g n ę p o i n f o r m o w a ć , ż e f i r m a A f l o f a r m t o PA R T N E R N IE Z A U F AN Y .
    D la c ze g o ? N a i c h s t r o n i e h i s t o r i a j e s t n a i c h w ł a s n e z a m ó w i e n ie S F A Ł S ZO W A N A .
    D zi ał m ię d zy n a r o d o wy s kł a d a s i ę z lu d z i w s p i e r a j ąc y c h P U T I N A !
    I c h n o w e s tr o n y ko rp o r a c yj n e n a d a l m a j ą w e r s j ę P O R O S Y J S K U !
    I t o s i ę n a zy w a p o w ó d !
    J es t e m p r a w d z i wą s i ł ą a k t y w i s t y .
    3 2
    odpowiedź