SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 32 proc. Polsat z największymi wpływami (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 32,21 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Article

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,31 mln spotów reklamowych, o 57,01 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 19,76 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 12,95 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,84 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o aż 32,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W kwietniu ub.r. z powodu chaosu wywołanego rozwojem pandemii COVID-19 wiele kampanii reklamowych zostało w trybie nagłym przerwanych lub odwołanych.

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 382,74 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 11,81 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 10,54 proc. do 303,19 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (162,21 mln zł; + 15,28 proc.), a czwarta była TVP1 (161,28 mln zł; + 75,02 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 106,95 mln zł i wzrostem o 73,10 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 73,73 mln zł - w kwietniu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 1,63 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (70,24 mln zł; do góry o 41,31 proc.) i Polpharma (64,35 mln zł; + 13,01 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 32 proc. Polsat z największymi wpływami (raport)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wewo
A realnie to 10 proc tych kwot. Czy tak trudno pozyskać eGRP I pomnożyć przez średnią rynkową? Bo się w urwie i sam to zrobię ;)
odpowiedź