Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 17 proc., TV Republika z 26 mln zł wpływów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2024 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 17,21 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Media Expert - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 17 proc., TV Republika z 26 mln zł wpływów
fot. Shutterstock.com

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,71 mln spotów reklamowych, o 4,59 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,25 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,57 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w lutym b.r. wyniosły łącznie 2,72 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 17,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat liderem pod względem wpływów, duży wzrost TV Republika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 331,34 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,33 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-ogladac-wydarzenia-polsat-fakty-tvn-dzisiaj-tv-republika-19-30,7169427045312641a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 5,15 proc. do 236,57 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (159,02 mln zł; + 8,44 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 90,87 mln zł i wzrostem o 32,55 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odbierac-tv-republika-mux-naziemna-telewizja-cyfrowa-tvn24-tvp-info,7169428797642369a ##

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja Republika, która awansowała do top 20 na 19. lokatę. Jej wynik zwiększył się o 287,95 proc. do 25,52 mln zł.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 124,70 mln zł - w lutym 2024 roku wydała marka Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 36,88 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (92,85 mln zł; do góry o 49,96 proc.) i Polpharma (79,21 mln zł; + 27,89 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem