Rynek reklamy telewizyjnej w marcu wzrósł o 4 proc. Na czele Polsat i Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 3,75 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,09 mln spotów reklamowych, o 8,28 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 18,85 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 17,65 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,74 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 3,75 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 377,88 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,67 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 6,21 proc. do 321,36 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-marzec-2020-tvp1-lider-m-jak-milosc-hit,7170725308815489a ##

Podium uzupełnia TVP2 (171,94 mln zł; wzrost o 16,87 proc.), a czwarta była TVP1 (141,36 mln zł; - 2,04 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się Siódemka z wpływami na poziomie 67,10 mln zł i wzrostem o 16,95 proc.

grafika

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 106,73 mln zł - w marcu 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 49,23 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (93,76 mln zł; do góry o 33,30 proc.) i Grupa Polsat (80,50 mln zł; + 3,65 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta