SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 9 proc., kanał TV Puls zwiększył wpływy o połowę (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w październiku 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 9,46 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,88 mln spotów reklamowych, o 14,86 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,16 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,47 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,61 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,46 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 566,72 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,98 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 11,15 proc. do 453,27 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (237,62 mln zł; + 35,70 proc.), a czwarta była TVP2 (236,24 mln zł; + 25,23 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 115,23 mln zł i wzrostem o 28,39 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 154,96 mln zł - w październiku 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 3,11 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (107 mln zł; w dół o 8,69 proc.) i US Pharmacia (96,85 mln zł; + 66,22 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 9 proc., kanał TV Puls zwiększył wpływy o połowę (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl