SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 nowym liderem oglądalności, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)

W lutym br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comArticle

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych nowym liderem w lutym 2018 roku została TVP1, która awansowała z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2017 roku spadł o 3,87 proc. i wyniósł 10,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję spadł Polsat (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,76 proc. do 10,41 proc.). Podium uzupełnia TVN (9,65 proc. udziału; w dół o 3,11 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (8,70 proc. udziału; + 4,82 proc.).

Z piątego na szóste miejsce spadł TVN24, którego udział wyniósł 3,43 proc., po spadku o 14,04 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,46 proc. (wzrost o 2,10 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 17,07 proc. do 1,44 proc.), sportowych - Eurosport 1 (+ 27,03 proc. do 0,94 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 25,68 proc. do 0,93 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 6,56 proc. do 0,65 proc.), a muzycznych - Polo TV (- 26,39 proc. do 0,53 proc.).

Od 38. do 47. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,42 proc. udziału w lutym br., Metro - 0,36 proc., Zoom TV - 0,33 proc. oraz Nowa TV - 0,32 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały duże wzrosty względem lutego 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 425 proc., 100 proc., 120 proc. i 100 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w lutym br. był TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,08 proc., po wzroście o 1,08 proc. Wynik drugiego Polsatu zmniejszył się o 7,33 proc. do 11,88 proc.

Trzecia była TVP2 (7,33 proc udziału; do góry o 2,37 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,07 proc., spadek o 1,39 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 11,45 proc. do 2,01 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów dziecięcych zajęło TVP ABC (+ 21,54 proc. do 1,58 proc.), filmowo-serialowych - TVP Seriale (- 0,70 proc. do 1,42 proc.), lifestylowych - TVN Turbo (+ 25,58 proc. do 1,08 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 13,58 proc. do 0,92 proc.), muzycznych - Polo TV (- 25,69 proc. do 0,81 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 37,21 proc. do 0,59 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem oglądalności, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Jak moga sprawiedliwie konkurowac kanaly z mux8 w ogladalnosci skoro ten mux w ntc ma jeszcze w niektorych nadajnikach slaba sile i jakosc sygnalu.Przypomina sie do oplacania abonamentu rtv a jak to sie ma do tego,ze nie wszyscy moga w pelni korzystac z ntc z mux8 i zawartych tam 4 stacji.
odpowiedź
User
Polak
Brawo TVP. Tyle było hejtowania na ten kanał, a wzięli przebudowali, kilka nowości chyciło i jest ładny wynik.
odpowiedź
User
gość
Dwójka zyskała. Przy tak słabej ramówce TVN może podejmie atak na pozycję TVN przed wakacjami.
odpowiedź