SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 nowym liderem oglądalności, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)

W lutym br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych nowym liderem w lutym 2018 roku została TVP1, która awansowała z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2017 roku spadł o 3,87 proc. i wyniósł 10,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję spadł Polsat (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,76 proc. do 10,41 proc.). Podium uzupełnia TVN (9,65 proc. udziału; w dół o 3,11 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (8,70 proc. udziału; + 4,82 proc.).

Z piątego na szóste miejsce spadł TVN24, którego udział wyniósł 3,43 proc., po spadku o 14,04 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,46 proc. (wzrost o 2,10 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 17,07 proc. do 1,44 proc.), sportowych - Eurosport 1 (+ 27,03 proc. do 0,94 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 25,68 proc. do 0,93 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 6,56 proc. do 0,65 proc.), a muzycznych - Polo TV (- 26,39 proc. do 0,53 proc.).

Od 38. do 47. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,42 proc. udziału w lutym br., Metro - 0,36 proc., Zoom TV - 0,33 proc. oraz Nowa TV - 0,32 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały duże wzrosty względem lutego 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 425 proc., 100 proc., 120 proc. i 100 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w lutym br. był TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,08 proc., po wzroście o 1,08 proc. Wynik drugiego Polsatu zmniejszył się o 7,33 proc. do 11,88 proc.

Trzecia była TVP2 (7,33 proc udziału; do góry o 2,37 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,07 proc., spadek o 1,39 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 11,45 proc. do 2,01 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów dziecięcych zajęło TVP ABC (+ 21,54 proc. do 1,58 proc.), filmowo-serialowych - TVP Seriale (- 0,70 proc. do 1,42 proc.), lifestylowych - TVN Turbo (+ 25,58 proc. do 1,08 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 13,58 proc. do 0,92 proc.), muzycznych - Polo TV (- 25,69 proc. do 0,81 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 37,21 proc. do 0,59 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem oglądalności, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Jak moga sprawiedliwie konkurowac kanaly z mux8 w ogladalnosci skoro ten mux w ntc ma jeszcze w niektorych nadajnikach slaba sile i jakosc sygnalu.Przypomina sie do oplacania abonamentu rtv a jak to sie ma do tego,ze nie wszyscy moga w pelni korzystac z ntc z mux8 i zawartych tam 4 stacji.
12 9
odpowiedź
User
Polak
Brawo TVP. Tyle było hejtowania na ten kanał, a wzięli przebudowali, kilka nowości chyciło i jest ładny wynik.
25 16
odpowiedź
User
gość
Dwójka zyskała. Przy tak słabej ramówce TVN może podejmie atak na pozycję TVN przed wakacjami.
21 13
odpowiedź
User
witam
Oj. TVN24 mocno spadło. Chyba ludzie nie lubią już takiego agresywnego politykowania.
23 16
odpowiedź
User
mmm
mecze i skoki to jedyna szansa TVP dlatego będą płacić za sport dużo, aby potem mówić jaka oglądalność.
17 15
odpowiedź