SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 i TVN liderami oglądalności, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)

W marcu br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Article

Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2018 roku awansowała TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem marca 2017 roku jednak zmniejszył się o 2 proc. i wyniósł 10,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,90 proc. do również 10,80 proc. Pomimo faktu, że obie stacje zanotowały taki sam rynkowy udział z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, to jednak minimalnie lepiej wypadła TVP1. Widać to w średniej liczby widzów, która w przypadku publicznej anteny w marcu br. była o 1 osobę wyższa niż w przypadku Polsatu.

Podium uzupełnia TVN (9,73 proc. udziału; w dół o 4,23 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (8,21 proc. udziału; - 0,36 proc.).

Szóste miejsce zajął TVN24, którego udział wyniósł 3,70 proc., po spadku o 9,54 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 13. lokacie znalazła stacja TVP ABC - lider oglądalności kanałów dziecięcych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,45 proc. (wzrost o 35,51 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych były TVP Seriale (do góry o 2,90 proc. do 1,42 proc.), sportowych - Eurosport 1 (+ 12,66 proc. do 0,89 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 23,94 proc. do 0,88 proc.), lifestylowych - TVN Turbo (+ 21,15 proc. do 0,63 proc.), a muzycznych - Polo TV (- 11,76 proc. do 0,60 proc.).

Od 38. do 51. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Metro - 0,38 proc. udziału w marcu br., WP - 0,35 proc., Zoom TV - 0,34 proc. oraz Nowa TV - 0,30 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały duże wzrosty względem marca 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 111,11 proc., 337,50 proc., 112,5 proc. i 76,47 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w marcu br. był TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,92 proc., po spadku o 5,28 proc. Wynik drugiego Polsatu zmniejszył się o 7,16 proc. do 11,93 proc.

Trzecia była TVP1 (7,27 proc udziału; do góry o 2,83 proc.), która wyprzedziła TVP2 (6,91 proc., spadek o 5,34 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 14,66 proc. do 1,98 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów dziecięcych zajęło TVP ABC (+ 42,86 proc. do 1,50 proc.), filmowo-serialowych - TVP Seriale (- 4,14 proc. do 1,39 proc.), lifestylowych - TVN Turbo (+ 20 proc. do 1,08 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 34,25 proc. do 0,98 proc.), muzycznych - Polo TV (- 11,32 proc. do 0,94 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 6,82 proc. do 0,47 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami oglądalności, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gg
Wniosek z tabelek - tvp oglądają w zasadzie stare pierniki.
odpowiedź
User
iksiński
Mam wrażenie że czytałem to jakiś miesiąc temu
odpowiedź