SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Ryszard Petru wycofał pozew przeciw „Sieci”, bo jego biuro nie podało konkretów pytającemu dziennikarzowi

Przewodniczący Nowoczesnej Ryszard Petru wycofał pozew przeciw tygodnikowi „Sieci” (Fratria) za artykuł sugerujący, że rozliczył jako służbowe wyjazdy (m.in. wspólnie z Joanną Schmidt) niezwiązane z pracą poselską. Oficjalnym powodem jest to, że biuro poselskie Petru nie udzieliło konkretnych odpowiedzi na szczegółowe pytania dziennikarza „Sieci”.

Ryszard Petru Article

Artykuły o wspólnych podróżach służbowych Ryszarda Petru i Joanny Schmidt zostały opublikowane w drugiej połowie stycznia br. w tygodniku „Sieci” (wówczas ukazującego się pod nazwą „W Sieci”). W tekstach opisano, że w ub.r. oboje posłowie parokrotnie wyjeżdżali wspólnie w różne miejsca, zatrzymując się w luksusowych hotelach. Każdemu posłowi przysługuje do 7,6 tys. zł rocznie zwrotu kosztów noclegów związanych z pełnieniem mandatu poselskiego.

- W dokumentach nie znajdujemy śladu z ich działalności politycznej w tych dniach, a na wiele szczegółowych pytań otrzymujemy zdawkowe odpowiedzi: „Posłanka jest reprezentantką całego suwerena i powinna utrzymywać kontakty z wyborcami na terytorium całej Polski” - napisano w tygodniku „Sieci”.

Ryszard Petru szybko zapowiedział pozwanie obu tytułów za te publikacje. - Wszelkie doniesienia z artykułów w „SE” i „W Sieci” są całkowicie nieprawdziwe, oszczercze i skandaliczne. Wszystkie wymienione w artykule hotele i wyjazdy były wyjazdami grupy posłów Nowoczesnej i miały charakter służbowy - ocenił w oświadczeniu.

W pozwie przeciw wydawcy „Sieci” przewodniczący Nowoczesnej domagał się od wydawcy tygodnika przeprosin za podanie „nieprawdziwych informacji dotyczących okoliczności wyjazdów służbowych związanych ze sprawowaniem przez niego funkcji posła, w tym bezpodstawne zarzucenie mu nieprawidłowości w wykorzystywaniu publicznych pieniędzy do celów prywatnych”. Chciał też, żeby wydawca zapłacił 50 tys. zł na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Petru wycofuje pozew, bo dziennikarz „Sieci” nie dostał szczegółowych odpowiedzi na pytania

W piątek podczas pierwszej rozprawy w Sądzie Okręgowym w Warszawie reprezentujący Ryszarda Petru mecenas Maciej Ślusarek stwierdził, że wycofuje pozew wobec wydawcy „Sieci”. Adwokat wyjaśnił, że dziennikarz tygodnika, przygotowując artykuł, wysłał szczegółowe pytania do biura poselskiego szefa Nowoczesnej, po czym otrzymał jedynie ogólnikową odpowiedź.

Z kolei reprezentujący Fratrię mecenas Dariusz Pluta poinformował, że pozwani nie będą starali się uzyskać zwrotu kosztów sądowych.

Proces Petru z wydawcą „Super Expressu” ma ruszyć w listopadzie br. Mec. Maciej Ślusarek nie powiedział, czy również w tym przypadku pozew zostanie wycofany.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ryszard Petru wycofał pozew przeciw „Sieci”, bo jego biuro nie podało konkretów pytającemu dziennikarzowi

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
witam
Hahahahahaha. Ludzie!, jak w komedii. "Partia ekspertów."
21 0
odpowiedź
User
Fritz
Czyli należy to odczytywać że jednak rozliczył jako służbowe wydatki mizianie się z podwładną Joanną Schmidt na Maderze?
19 0
odpowiedź
User
Nacional de Madeira
I pomyśleć, że gdyby nie pchał się do polityki, to dalej uchodziłby za eksperta. Pięknie się zdekonspirował przez te dwa lata.
16 0
odpowiedź
User
Eric
Rysiek, trzeba było dalej nosić teczkę za Balcerkiem.
13 0
odpowiedź
User
Pankracy
Za komuny popularne było powiedzenie, że w socjalizmie (w przeciwieństwie do kapitalizmu), to lud pił szampana - ustami swoich najlepszych przedstawicieli.
Teraz można powiedzieć, że to wyborcy Nowoczesnej bzykali posłankę S. fiutem swojego przewodniczącego.
Tylko dlaczego my wszyscy musimy płacić za hotele?
5 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing