SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rz”, „GW” i „Wprost” najbardziej opiniotwórcze - wysoko Wirtualnemedia.pl

Najczęściej cytowanymi w grudniu ub.r. tytułami i stacjami były „Rzeczpospolita”, „Wprost”, „Forbes”, „Viva!”, TVN24, RMF FM, Onet.pl, „Puls Biznesu” oraz „Polska Dziennik Zachodni”.

„Rz”, „GW” i „Wprost” najbardziej opiniotwórcze - wysoko Wirtualnemedia.pl

Najbardziej opiniotwórczym medium w grudniu okazała się „Rzeczpospolita”, którą cytowano 458 razy, na drugim miejscu znalazła się „Gazeta Wyborcza” z 432 cytowaniami, a na trzecim „Wprost” z 351 cytowaniami - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

Taki sam układ jest w czołówce tytułów prasowych, na które w grudniu powoływano się najczęściej. „Rzeczpospolita” zawdzięcza swoją pozycję przede wszystkim dzięki informacjom o sytuacji politycznej w kraju i zmianach w OFE. Z kolei „Wprost” w tym czasie dużo miejsca poświęcił tematowi Tomasza Kaczmarka.
 

„Wprost” zdecydowanie wybijał się w ubiegłym miesiącu w kategorii tygodników opinii. Powoływano się na niego aż 351 razy, przy 96 cytowaniach drugiego pod tym względem „Newsweeka”.

Najbardziej opiniotwórczym miesięcznikiem okazał się „Forbes”, a magazynem kobiecym - „Viva!”.

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.

Wśród rozgłośni radiowych najbardziej opiniotwórcze było RMF FM.

Onet.pl okazał się najczęściej cytowanym serwisem internetowym. Na szóstym miejscu w tym zestawieniu znalazł się portal Wirtualnemedia.pl.

„Puls Biznesu” pozostaje zdecydowanie najbardziej opiniotwórczym tytułem biznesowym.

W kategorii tygodników regionalnych najczęściej cytowano „Polska Dziennik Zachodni”.

Badanie przeprowadzono na podstawie 3789 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 grudnia 2013 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 3847 razy (2472 razy w prasie, 717 w telewizji i  658 w radio). Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN24 BiŚ, TVN Turbo, Polsat , Polsat News, TV Biznes, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio Tok FM).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których padały nazwy mediów: tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rz”, „GW” i „Wprost” najbardziej opiniotwórcze - wysoko Wirtualnemedia.pl

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
b
jak śmieciowe media i tytuły mogą być opiniotwórcze
17 10
odpowiedź
User
tak
Czyli plotki się potwierdziły? Do Rzeczy miesięcznikiem. A to akurat dobra strategia. Jako miesięcznik będzie mógł bardzo fajnie załatać dziurę w tym segmencie.
10 12
odpowiedź
User
ja
Przecieeż Gazetę GW Gów... Prawda cytują spółki córki i tylko dlatego.
Co za bezsensu ranking!
19 11
odpowiedź
User
Bruce
Czy to jest badanie cytowań, czy raczej częstości pojawiania się w mediach nazw mediów? Taki Wprost pojawia się ostatnio w mediach głównie w związku ze spadkiem sprzedaży egzemplarzowej oraz pozwami sądowymi.
12 10
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Jasna sprawa. A co najmniej 30% społeczeństwa o poglądach konserwatywnych wygrzebuje sobie opinie pazurkami z ziemi. Bo raczej nie z GazoWni. Bardzo lubię takie badania "opiniotwórczości". Szkoda tylko, że zamieszczają je na portalu medialnym, choć ich miejsce jest na Pudelku.
8 9
odpowiedź