SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań

Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w sierpniu br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni”.

Article

W sierpniu 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 081 egz. W skali roku tytuł ten zanotował drugi największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 15,79 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 417 egz., o 11,39 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 13,90 proc. do 2 950 egz.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która awansowała z ósmej na siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 107,30 proc. i wyniósł 284 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,57 proc. do 1 871 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.

Tylko jeden dziennik w sierpniu br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik wyniósł 724 egz. (taki sam, jak w analogicznym miesiącu ub.r.).

ZKDP

sierpień

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Rzeczpospolita

11 081

52 686

9 570

55 445

15,79%

Dziennik Gazeta Prawna

10 417

38 804

9 352

40 221

11,39%

Puls Biznesu

2 950

10 028

2 590

10 328

13,90%

Parkiet Gazeta Giełdy

1 970

4 350

1 822

4 626

8,12%

Gazeta Wyborcza

1 871

132 766

2 216

153 542

-15,57%

Przegląd Sportowy

389

34 334

395

36 488

-1,52%

Gazeta Polska Codziennie

284

18 741

137

19 268

107,30%

Fakt Gazeta Codzienna

218

270 331

213

301 172

2,35%

Super Express

0

132 036

0

139 799

-

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań (po awansie z 7. lokaty) w sierpniu 2016 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 401 egz., po wzroście o 87,38 proc.

Z czwartego na drugie miejsce awansowała „Polska Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 391 egz., po wzroście o 48,11 proc.

Na podium (po spadku z pierwszej pozycji) znalazła się jeszcze „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zmniejszył się o 13,39 proc. do 330 egz.

Z 14. na 10. lokatę awansował tytuł „Nowości - Dziennik Toruński” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 172 egz., po wzroście o 112,35 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej stracił tutaj „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa) - było to 80 proc. do 12 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 18. na 22.

ZKDP

sierpień

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Dziennik Zachodni

401

30 819

214

35 926

87,38%

Polska Gazeta Krakowska

391

14 477

264

16 214

48,11%

Gazeta Pomorska

330

34 985

381

38 871

-13,39%

Dziennik Bałtycki

312

19 448

311

22 997

0,32%

Echo Dnia

269

14 669

377

17 532

-28,65%

Polska Gazeta Wrocławska

223

13 197

189

15 287

17,99%

Gazeta Lubuska

213

17 244

233

20 510

-8,58%

Gazeta Codzienna Nowiny

187

13 473

153

15 245

22,22%

Express Bydgoski

180

9 425

96

10 683

87,50%

Nowości - Dziennik Toruński

172

10 850

81

12 342

112,35%

Dziennik Polski

137

16 082

247

18 356

-44,53%

Głos - Dziennik Pomorza

132

18 398

187

21 267

-29,41%

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

106

11 464

73

13 689

45,21%

Nowa Trybuna Opolska

105

11 493

170

13 905

-38,24%

Kurier Lubelski

102

3 503

75

3 953

36,00%

Polska Głos Wielkopolski

93

24 649

150

28 024

-38,00%

Polska Metropolia Warszawska

74

2 677

70

3 562

5,71%

Kurier Poranny

49

4 561

41

5 119

19,51%

Dziennik Łódzki

39

18 020

57

20 893

-31,58%

Kurier Szczeciński

39

9 026

40

10 519

-2,50%

Gazeta Współczesna

16

5 163

48

5 812

-66,67%

Express Ilustrowany

12

21 565

60

25 742

-80,00%

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ioczy M.
I o czym to świadczy?
9 8
odpowiedź
User
Robert
To świadczy o tym, ze przy drastycznym spadku czytelnictwa dzienników nie ma tez zainteresowania ich wersjami elektronicznymi. Bo co to jest te 10 tys. Czytelników bardziej przyciągają portale. Ciekawe, ze z takiego trendu wydawcy gazet i ich menedżerowie nie wyciągają żadnych wniosków. Wyglada na to, ze po prostu nie potrafią.
10 8
odpowiedź
User
BW
Jakich wniosków konkretnie?
8 8
odpowiedź
User
Robert
Widzę, ze oczekujesz (BW) gotowej podpowiedzi. Trochę wysiłku intelektualnego nie zaszkodzi.
8 8
odpowiedź
User
seth
warto było by napisać w jaki sposób nalicza się tą tzw. sprzedaż e-wydań - szczególnie interesujące algorytmy stosuje PPG ;)
9 8
odpowiedź