„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami w listopadzie (dane sprzedaży e-wydań dzienników)

W listopadzie ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami w listopadzie (dane sprzedaży e-wydań dzienników)

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w listopadzie 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 072 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 3,05 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 981 egz., o 2,61 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedazy-gazet-codziennych-listopad-2017-gazeta-wyborcza-stracila-26-tys-egz ##

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 36,22 proc. do 4 024 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 22,77 proc. do 173 egz., zanotował z kolei „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu był ósmy.

grafika

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w listopadzie 2017 roku należała do tytułu „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 225 egz., po wzroście o 20,10 proc.

Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 1 133 egz., po wzroście o 29,93 proc. - największym w zestawieniu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-gazet-regionalnych-i-lokalnych-listopad-2017 ##

Podium, awansie z 15. pozycji, uzupełnia „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 389,18 proc. do 949 egz.

Najwięcej stracił tutaj „Express Ilustrowany” (również Polska Press Grupa) - było to 95 proc. do 10 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 14. na 22.

grafika

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?