SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele. Dane sprzedaży e-wydań dzienników w Polsce

W styczniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze było „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w styczniu 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 053 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 9,22 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 307 egz., o 20,21 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się rok do roku o 0,11 proc. do 2 767 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 20,24 proc. do 339 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.

W styczniu 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku zmalał o 12,91 proc. i wyniósł 742 egz.

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Rzeczpospolita

11 053

60 077

10 120

57 924

Dziennik Gazeta Prawna

10 307

53 083

8 574

57 374

Puls Biznesu

2 767

10 050

2 770

10 703

Parkiet Gazeta Giełdy

2 200

4 895

1 987

4 915

Gazeta Wyborcza

1 816

153 929

2 238

168 860

Przegląd Sportowy

342

27 550

372

28 555

Gazeta Polska Codziennie

339

21 894

425

18 937

Fakt Gazeta Codzienna

209

314 918

237

324 940

Super Express

0

152 007

0

157 625

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w styczniu 2016 roku należała do „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 576 egz., po wzroście o 16,48 proc.

Z dziesiątego na drugie miejsce awansował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 941 egz., po wzroście o 711,21 proc. - największym w zestawieniu.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 36,90 proc. do 627 egz. W styczniu 2015 roku tytuł ten był drugi.

Największy spadek z kolei odnotował „Dziennik Zachodni” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 6. na 12. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 37,26 proc. i ostatecznie wyniósł 165 egz.

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Echo Dnia

1 576

17 933

1 353

22 666

Polska Dziennik Bałtycki

941

22 208

116

26 204

Głos Wielkopolski

627

28 424

458

33 031

Dziennik Łódzki

583

21 870

72

25 587

Gazeta Codzienna Nowiny

446

15 792

116

17 316

Gazeta Pomorska

301

39 085

355

43 586

Głos - Dziennik Pomorza

279

21 226

267

24 159

Gazeta Lubuska

249

19 709

297

21 875

Polska Gazeta Krakowska

247

15 472

193

18 509

Nowości - Dziennik Toruński

204

12 104

104

13 547

Polska Gazeta Wrocławska

201

15 305

259

18 117

Dziennik Zachodni

165

36 174

263

45 464

Nowa Trybuna Opolska

146

13 407

109

15 635

Express Bydgoski

139

10 857

91

12 001

Dziennik Polski

104

17 401

147

20 194

Polska Metropolia Warszawska

104

3 621

69

3 799

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

84

12 799

30

16 427

Kurier Lubelski

76

3 910

18

4 765

Kurier Poranny

52

4 926

29

5 578

Kurier Szczeciński

50

10 307

45

12 589

Gazeta Współczesna

38

5 777

55

6 971

Express Ilustrowany

36

27 134

20

31 602

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.


 

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele. Dane sprzedaży e-wydań dzienników w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl