SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” przy spadku wpływów zwiększył zysk netto. „Załamanie na rynku dystrybucji prasy”

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Gremi Media (wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) zanotowała spadek przychodów o 4,2 proc. do 23,53 mln zł. Zysk EBITDA firmy zmalał z 4,51 do 4,23 mln zł, a zysk netto wzrósł z 3,08 do 3,54 mln zł.

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi MediaArticle

Gotówkowe wpływy sprzedażowe grupy Gremi Media zmalały rok do roku z 21,46 do 21,11 mln zł, a barterowe - z 3,1 do 2,41 mln zł.

Jednocześnie koszty własne sprzedaży zmniejszyły się z 13,64 do 12,58 mln zł, koszty ogólnego zarządu - z 2,36 do 2,22 mln zł, a koszty sprzedaży wzrosły z 5,06 do 5,39 mln zł.

- Druga połowa marca przyniosła poważne załamanie na rynku dystrybucji prasy drukowanej a także na rynku reklamowym i dlatego nie udało nam się poprawić poziomu przychodów. Dzięki kontroli strony kosztowej nie doszło jednak do naruszenia poziomu rentowności prowadzonego biznesu, a wręcz uległ on poprawie - komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media. - Względną odporność na postępujące załamanie rynkowe uzyskaliśmy dzięki konsekwentnie realizowanej transformacji cyfrowej - dodaje.

Według danych ZKDP w marcu br. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 38 437 egz. (7,9 proc. mniej niż rok wcześniej), a „Parkietu” - 3 789 egz. (po spadku o 3,8 proc.). Natomiast portal Rp.pl zanotował 5,37 mln użytkowników i 31,44 mln odsłon, a Parkiet.com - 370 tys. użytkowników i 2,55 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Do Gremi Media należy też kilka spółek zależnych i większościowy pakiet akcji E-Kiosku. Przez ostatnie lata miała nieco ponad 50 proc. jego akcji, a w drugiej połowie kwietnia w zamian za potrącenie wierzytelności od Ruchu kupiła dodatkowe 28,14 proc. W zeszłym kwartale E-Kiosk zanotował wzrost przychodów o 17,49 proc. do 2,88 mln zł oraz zysku netto z 570 do 802 tys. zł.

- Produkty cyfrowe są bardziej rentowne co pozwala realizować cele finansowe spółki pomimo spowodowanych COVID-19 spadków przychodów - mówi Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media ds. sprzedaży.

Z powodu epidemii Gremi Media z dodatkowym biurem

W drugiej połowie marca w związku z epidemią firma wynajęła na przedmieściach Warszawy dodatkowe biuro.

- Zaimplementowano następnie zmianowy system pracy w którym pracownicy i współpracownicy wszystkich spółek grupy kapitałowej zostali podzieleni na trzy zespoły pracujące w systemie zmianowym z rotacyjnym wykorzystaniem trzech lokalizacji: główne biuro w centrum Warszawy, biuro zapasowe na przedmieściach Warszawy, praca zdalna z domu. Wdrożona została pełna separacja pomiędzy zespołami co istotnie ogranicza ryzyko utraty płynności operacyjnej w wyniku potencjalnego wdrażania obowiązkowej kwarantanny po ewentualnym wykryciu przypadku zarażania w jednym z wydzielonych zespołów - opisano w jej sprawozdaniu spółki.

W ujęciu jednostkowym przychody Gremi Media zmalały rok do roku z 22,67 do 21,12 mln zł, zysk EBITDA - z 4,21 do 3,28 mln zł, zysk operacyjny - z 3,06 do 2,39 mln zł, natomiast zysk netto wzrósł z 2,31 do 2,66 mln zł.

Gremi Media jest notowane na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Większościowym akcjonariuszem firmy jest kontrolowana przez szefa jej rady nadzorczej Grzegorza Hajdarowicza spółka KCI (ma 78,03 proc. kapitału).

Od połowy ub.r. KCI w serii transakcji pakietowych sprzedało ok. 10 proc. akcji Gremi Media, w ostatniej jak na razie takiej transakcji w styczniu br. zbyło 17,1 tys. walorów za 2,51 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” przy spadku wpływów zwiększył zysk netto. „Załamanie na rynku dystrybucji prasy”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
a teraz ostro zjazd w dół.

pewnie nawet nie mają szansę na kasę z Tarczy Antykryzysowej, bo tam nikt nie ma umów o prace ;)
odpowiedź
User
Sztukmistrze
Spadek przychodów? Załamanie dystrybucji? Kłopoty z reklamą? Nic nie szkodzi. Zyski rosną. Notowania jak zawsze w kosmosie.
Cuda.
odpowiedź
User
1234
Brawo Tomasz Jażdżyński.
odpowiedź