SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Rzeczpospolita” znika z samolotów, pociągów i hoteli

“Rzeczpospolita” (Gremi Media) nie będzie już dostępna na pokładach samolotów, w pociągach, hotelach i taksówkach. Wydawca zmienia strategię dystrybucji, bo zależy na tym, by tytuł trafiał do konkretnych czytelników, a nie do przypadkowych.

“Rzeczpospolita” znika z samolotów, pociągów i hoteli

Dziennik od dawna dostępny był bezpłatnie dla pasażerów pociągów PKP Intercity, samolotów PLL LOT, niektórych taksówek (m.in. Wawa Taxi), a także dla gości sieciach hoteli. Firmy zarządzające tymi środkami transportu i hotelami kupowały hurtowo egzemplarze po niższej cenie niż detaliczna, a egzemplarze dystrybuowane w ten sposób wydawca wykazywał w rubryce inne płatne formy rozpowszechniania.

Z danych ZKDP wynika, że w okresie od stycznia do maja br. w ramach innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowych rozchodziło się średnio 17 639 egz. “Rzeczpospolitej”. Natomiast średnie rozpowszechnianie płatne razem dziennika wyniosło w tym okresie 103 977 egz.

Gremi Media zaczęło już wypowiadać umowy dystrybucyjne tego typu. - Działania wydawnictwa skupiają się na wzmacnianiu intencjonalnego kontaktu czytelnika z tytułem - głosi przesłany do Wirtualnemedia.pl komunikat.

- “Rzeczpospolita” jest partnerem biznesowym, którego wyróżnikiem na rynku reklamodawców jest format i dotarcie do dokładnie sprofilowanej grupy odbiorców - mówi Andrzej Stepanów, dyrektor marketingu Gremi Media. - W całej zmianie chodzi o to, byśmy mieli informację, kto ma kontakt z naszym tytułem i w jakim kontekście. Nasi klienci reklamowi tego oczekują - wyjaśnia.

Wydawca “Rzeczpospolitej”, która została w maju br. odświeżona i stała się jeszcze bardziej dziennikiem ekonomiczno-gospodarczym (więcej na ten temat), stawia teraz na rozwój dystrybucji e-wydań.

W lutym br. podpisana została duża umowa z firmami, które kupują znaczną część elektronicznych wydań “Rz” (Gremi Media nie podaje szczegółów na ten temat). Dlatego w maju br. średnie rozpowszechnianie płatne e-wydań tego dziennika wynosiło aż 37 728 egz. (rok wcześniej - zaledwie 4 217 egz.), w tym sama sprzedaż e-wydań - 9285 egz. (rok wcześniej 4 062 egz.; dowiedz się więcej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Rzeczpospolita” znika z samolotów, pociągów i hoteli

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
by rzyło sie lepij
ETAP KOŃCOWY - DODATEK EKONOMICZNY DO gazetki w.
26 10
odpowiedź
User
@bezczelny
Znika, ponieważ ludzie nie chcą tego czytać w obawie, że w rekach trotyl im wybuchnie. Próżne starania Chraboty, a szkoda, bo to porządny dziennikarz.
15 27
odpowiedź
User
df
Tam dalej Wunglarczyk z tańca z gwiazdami jest wice?
26 8
odpowiedź
User
I
Czytałam bezpłatną Rzepę codziennie rano w bistro przy kawie przed pracą. Teraz już nie przeczytam, ale też nie kupię specjalnie. Tracą czytelnika, i pewnie nie jestem jedyna
18 12
odpowiedź
User
zenka
i bardzo dobrze! te inne płatne formy rozpowszechniania dawno przestały się liczyć dla reklamodawców
12 9
odpowiedź