SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Sąd prawomocnie oddalił pozew PWPW - „Gazeta Wyborcza” nie musi przepraszać za tekst o mszy w intencji zarządu

Sąd Apelacyjny w Warszawie w czwartek prawomocnie oddalił pozew Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, która domagała się przeprosin od Agory za tekst w „Gazecie Wyborczej” o mszy w intencji zarządu firmy. Sędzia uznał, że publikację uzasadniał słuszny interes społeczny.

Article

Proces wytoczony Agorze przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych dotyczy artykułu Łukasza Woźnickiego „Prezes państwowej spółki, człowiek Macierewicza, zaprasza na mszę” z marca 2016 roku. Dziennikarz opisał, jak jednej z pracownic PWPW zaoferowano płatny dzień wolny w Wielki Czwartek, w zamian za uczestnictwo we mszy w intencji zarządu spółki.

- Zarząd oczekuje, że ujawnimy nasze przekonania religijne - w ten sposób wypowiadał się w tekście jeden z pracowników firmy. PWPW zażądała w pozwie opublikowania przeprosin oraz 50 tys. zł zadośćuczynienia na cel społeczny za rzekome naruszenie dóbr osobistych. W grudniu 2017 roku, Sąd okręgowy w Warszawie oddalił pozew w całości. - Dziękuję za gwiazdkowy prezent - napisał wówczas na Twitterze Woźnicki.

Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych odwołała się od wyroku i złożyła apelację. Została ona rozpatrzona i w czwartek zapadł wyrok potwierdzający, że publikacja dziennika była uzasadniona i realizowała „słuszny interes publiczny”. Wskazano również, że dziennikarz dochował wymaganej staranności, a składająca apelację spółka odmówiła mu udzielenia informacji, choć miała taki obowiązek.

We wrześniu 2016 roku warszawski sąd okręgowy oddalił wniosek PWPW, żeby w procesie wytoczonym „Gazecie Wyborczej” w ramach zabezpieczenia powództwa zarówno sam dziennik, jak i inne media Agory nie mogły pisać o spółce przez rok.

Z kolei w maju ub.r. sąd oddalił w całości powództwo spółki przeciwko tygodnikowi „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) dot. publikacji Michała Krzymowskiego. Dziennikarz opisywał kulisy zawarcia umowy na obsługę PR-ową, szczegóły nominacji Piotra Woyciechowskiego na prezesa, a także zwalnianie pracowników i zamawianie nabożeństw kościelnych przez zarząd. PWPW żądała wówczas miliona złotych na cele społeczne.

Z danych ZKDP wynika, że w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 91 506 egz., o 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sąd prawomocnie oddalił pozew PWPW - „Gazeta Wyborcza” nie musi przepraszać za tekst o mszy w intencji zarządu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tyryt
Brawo sad!

Szkoda ze prezesa juz nie ma. Fajnie byloby patrzec na jedzenie zaby :)
2 0
odpowiedź