SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Samoobsługowa odprawa pasażerska na Lotnisku Chopina

Port Lotniczy im. F. Chopina w Warszawie uruchomił własne samoobsługowe stanowiska do odpraw pasażerskich, tzw. self check-in. Punkty usytuowane są w hali odpraw nowego budynku terminalu (T2).

Cztery kioski do samoobsługowej odprawy umożliwiają pasażerom podróżującym z bagażem podręcznym, odprawę bez konieczności zgłaszania się do tradycyjnych stanowisk odpraw (check-in). Umożliwiają automatyczne wydrukowanie karty pokładowej na podstawie danych z biletu. Z kartą pokładową pasażer może udać się bezpośrednio do kontroli bezpieczeństwa, a następnie do samolotu.

"Automatyczne punkty odprawy pasażerskiej są kolejnym, nowoczesnym, rozwiązaniem wdrożonym przez Lotnisko Chopina, którego celem jest podniesienie standardu obsługi pasażerów. Taka forma odprawy pozwoli skrócić czas oczekiwania na lotnisku" - powiedział Jakub Mielniczuk, rzecznik prasowy P.P. "Porty Lotnicze".

Docelowo w warszawskim porcie lotniczym uruchomionych zostanie osiem punktów do samoobsługowej odprawy (self check-in).

"Kioski samoobsługowe są bardzo efektywnym rozwiązaniem w odprawach pasażerskich, stosowanym na większości dużych lotnisk. Pozwalają uprościć obsługę pasażerów i odciążyć tradycyjne punkty odpraw, a w efekcie przyspieszyć formalności w tej części podróży" - dodał Mielniczuk.

W pierwszym etapie, z samoobsługowej odprawy w kioskach należących do lotniska, będą mogli korzystać wyłącznie pasażerowie linii lotniczej Lufthansa, która jako pierwsza stworzyła aplikację uruchamiającą system dla swoich pasażerów. W najbliższym czasie spodziewane jest wprowadzenie usługi self check-in również przez innych przewoźników korzystających z Lotniska Chopina.

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (PPL) zajmuje się m.in: budową, modernizacją i eksploatacją lotnisk komunikacyjnych oraz lotniczych urządzeń naziemnych; budową, rozbudową i utrzymaniem dworców lotniczych i innych obiektów zaplecza portowego oraz świadczeniem usług na rzecz pasażerów linii lotniczych. W ramach swojej działalności, PPL zarządza trzema portami lotniczymi: w Warszawie, Rzeszowie i Zielonej Górze. W pozostałych posiada udziały.

Dołącz do dyskusji: Samoobsługowa odprawa pasażerska na Lotnisku Chopina

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pasazer
Odprawa elektroniczna Może to i fajna sprawa ale nie każdy ma czy musi znać języki obce a takie są potrzebne żaby dokonać w/w .Niestety w Polsce nie można odprawić się w ten sposób nie znając angielskiego czy nawet japońskiego rosyjskiego czy wietnamskiego jesteśmy w Polsce i taki język powinien być też albo przedewszystkim dostępny w tych automatach
0 0
odpowiedź