Samsung, Huawei i Apple z najpopularniejszymi smartfonami w Polsce, mają 75 proc. udziałów w rynku

37 procent Polaków korzysta ze smartfonów  produkowanych przez Samsunga - wynika z badań firmy marketingowej Spicy Mobile. Na naszym rynku dominują trzy marki: Samsung, Huawei i Apple. Ich łączny udział wynosi 75 procent.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Samsung, Huawei i Apple z najpopularniejszymi smartfonami w Polsce, mają 75 proc. udziałów w rynku

Firma Spicy Mobile opublikowała wyniki badania najpopularniejszych smartfonów w Polsce. Jak podkreślają autorzy sondażu rynek smartfonów jest niezwykle konkurencyjny. Co roku niemal wszyscy producenci prezentują nowe flagowe urządzenia.

Według najnowszego raportu IDC, w 2020 r. w Polsce do sklepów trafiło 8,53 mln smartfonów o łącznej wartości nieco ponad 9 mld zł. Czy wyniki sprzedaży przekładają się na faktyczną popularność? Agencja Spicy Mobile, dzięki wynikom pasywnego pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych sprawdziła, z jakich urządzeń korzystają Polacy. W przygotowanym zestawieniu najpopularniejszych smartfonów próżno szukać flagowych modeli. Zamiast nich w kieszeniach Polaków znajdują się smartfony ze średniej półki cenowej, które swoją premierę miały kilka lat temu.

Samsung: 37 proc. udział w polskim rynku

Jak wynika z badania Spicy Mobile koreański producent jest niekwestionowanym liderem rankingu z 37 proc. udziałem w rynku.

Najpopularniejsze modele tej marki to mieszczące się w średniej półce cenowej Samsung Galaxy J5, Samsung Galaxy A5 2017 i Samsung Galaxy J3 2017. Zdaniem analityków najnowsze dane dotyczące sprzedaży nie są jednak dla Samsunga optymistyczne. Firma odnotowała spadki zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości sprzedaży (według raportu IDC wyniosły one odpowiednio -44,8 i -49,4 proc.).

grafika

Huawei: 19 proc. udziałów w polskim rynku

Zgodnie z reportem największą popularnością wśród smartfonów marki Huawei cieszy się Huawei Mate 10 Lite. Ten model ze średniej półki zadebiutował na rynku w 2017 r. wraz z flagowcem Huawei Mate 10 Pro. Na drugim miejscu uplasował się mający swoją premierę rok później Huawei P20 Lite, na trzecim dość stary model – Huawei P8 Lite – smartfon ze średniej półki, wypuszczony na polski rynek przez chińskiego producenta w 2015 r.

 - Najbliższy okres będzie dość interesujący na rynku smartfonów - podkreśla w komentarzu do badania Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile. - Zainteresowanie smartfonami Huaweia spada ze względu na odcięcie od usług Google. Być może część tego tortu pokryje niezależny już od chińskiego giganta Honor. Nowe smartfony tej marki, w przeciwieństwie do Huaweia, będą miały dostęp do sklepu Google Play oraz innych aplikacji i usług Google'a.

iPhone’y z 19 proc. udziału

Według badania Spicy Mobile udział marki Apple w Polsce na rynków smartfonów jest równy Huawei. 97 proc. urządzeń producenta to smartfony, tablety stanowią jedynie 3 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/oplata-reprograficzna-ma-objac-smartfony-apel-o-wsparcie-artystow-zawodowych,7170154300201089a ##

Jak podkreślono w raporcie niestety – ze względów metodologicznych – nie ma możliwości określenia, które konkretnie modele „z jabłuszkiem” posiadają Polacy. Jak wynika z najnowszego raportu IDC, Apple pozostaje liderem rynku pod względem wartości sprzedaży. Wartość iPhone'ów dostarczonych w 2020 r. na polski rynek stanowiła 26,2 proc. całości. Xiaomi w tym zestawieniu znalazło się na drugim miejscu (23,4 proc.), a podium zamyka Samsung (21,6 proc.).

grafika

Xiaomi: 8 proc. udziału w polskim rynku

Według Spicy Mobile smartfony Xiaomi cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością. Według analityków IDC, ten chiński producent stał się w 2020 r. nowym liderem sprzedaży na poziomie 2,63 mln urządzeń dostarczonych do sklepów (udział w rynku 30,8 proc.), dystansując Samsunga (21,8 proc.) i Huaweia (16,1 proc.).

Jak wynika z danych Spicy Mobile, ze smartfonów marki Xiaomi korzysta 8 proc. użytkowników urządzeń mobilnych. Najbardziej popularne modele należą do niskobudżetowej linii Redmi. Są wśród nich Xiaomi Redmi 4, Xiaomi Redmi Note 7 oraz Xiaomi Redmi Note 4.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/iphone-13-zdjecia-specyfikacja-cena,7170154606564993a ##

LG: 5 proc. udziału w polskim rynku

Aktualnie ze smartfonów LG korzysta 5 proc. użytkowników. Do najbardziej popularnych modeli należą LG K10, LG K8 oraz LG G6. W kwietniu LG potwierdziło, że wycofuje się z branży smartfonów i zamierza skupić się na innych aspektach działalności.

Według analityków na tej decyzji mogą skorzystać przede wszystkim Apple oraz Samsung.

Sony, Honor, Motorola oraz Lenovo: 2 proc. udziału w polskim rynku

Sony, Honor, Motorola oraz Lenovo to marki telefonów, z których korzysta około 2 proc. użytkowników urządzeń mobilnych. Do popularnych modeli Sony na naszym rynku należą Sony Xperia XA1, Sony Xperia L1 oraz Sony Xperia E5.

Ponad połowa użytkowników smartfonów marki Honor korzysta z modelu Honor Mate 20 Lite (56%), daleko w tyle są Honor 8X i Honor 8.

W przypadku Motoroli, często używane modele to Motorola Moto G5, Motorola One oraz Motorola Moto E5 Plus.

Jeśli chodzi o Lenovo – jak wynika z danych Spicy Mobile – do gustu Polakom przypadł przede wszystkim smartfon Lenovo K6 Note, na kolejnych miejscach na podium znalazły się Lenovo A60 oraz Lenovo C2.

HTC: 1 proc. udziału w polskim rynku

Ranking Spicy Mobile zamyka tajwański producent smartfonów HTC z 1 proc. udziałem w rynku. Ponad połowa użytkowników telefonów tej marki korzysta z modelu HTC Desire (52 proc.). W zestawieniu pojawiły się również HTC One oraz HTC U11.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu