„Sanatorium miłości” uznane za najlepszy rozrywkowy program Europy Środkowo-Wschodniej

„Sanatorium miłości” zostało uznane za najlepszy program rozrywkowy Europy Środkowo-Wschodniej podczas międzynarodowych targów telewizyjnych w Budapeszcie. Ma to szerzej otworzyć programowi drogę do sprzedaży  licencji za granicę.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
„Sanatorium miłości” uznane za najlepszy rozrywkowy program Europy Środkowo-Wschodniej
fot. TVP

Program został zgłoszony w Budapeszcie do konkursu "Pitch and Play", w którego finale zostawił daleko w tyle inne 20 innych formatów rozrywkowych z Europy Środkowo - Wschodniej, m.in. z Rumunii i Słowenii, zdobywając najwięcej - 56 punktów. Po zwycięstwie w Budapeszcie, "Sanatorium miłości" będzie teraz reprezentowało nasz region na targach w Miami w 2020 roku.

Zdaniem Mateusza Matyszkowicza, członka zarządu TVP, nadawca wytycza obecnie trendy. - Telewizje na całym świecie próbują dostosować się do zmian demograficznych. Żyjemy dłużej i jesteśmy bardziej aktywni. „Sanatorium miłości” wpisuje się w tę potrzebę i mamy coraz więcej sygnałów, że staje się naszym produktem eksportowym. Prestiżowa nagroda dla najlepszego formatu tylko to potwierdza - skomentował Matyszkowicz.

 

Zwycięstwo na targach ma się przełożyć - zdaniem przedstawicieli TVP, z którymi rozmawialiśmy - na jeszcze większe zainteresowanie kupnem licencji przez zagraniczne telewizje. Już teraz prawa do realizacji swoich wersji „Sanatorium miłości” chcą kupić m.in. Niemcy, Turcja, Słowacja, USA, Kanada, Ukraina, Wielka Brytania, Hiszpania i Gruzja. Jak się dowiadujemy, rozmowy z niektórymi z nadawców są finalizowane, lecz póki co nie podpisano jeszcze żadnej umowy.

Budapesztańskie wyróżnienie nie jest jednym: w kwietniu „Sanatorium miłości” otrzymało wyróżnienie podczas odbywających się w Cannes targów MIPTV.

„Sanatorium miłości” jest autorskim formatem TVP. Prowadzi go Marta Manowska. Pierwszy sezon nadawany był w niedziele o godz. 21.15, w okresie od 20 stycznia do 31 marca br. Średnia oglądalność premierowych odcinków produkcji wyniosła 3,5 mln widzów. Przełożyło się to na 22,54 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,10 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,30 proc. w grupie 16-59.

Telewizja Polska prowadzi właśnie casting na uczestników drugiego sezonu.

jk
Autor artykułu:
jk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg