„Wednesday” bije rekord popularności Netfliksa

Netflix oficjalnie potwierdził, że serial „Wednesday”, czyli detektywistyczna i paranormalna opowieść o Wednesday Addams uczącej się w Akademii Nevermore, zadebiutował na pierwszym miejscu seriali anglojęzycznych z rekordową liczbą 341,23 mln godzin oglądania.

mm
mm
Udostępnij artykuł:

Serial obejrzano w 50 mln gospodarstw domowych (341 mln godzin oglądania podzielone przez 6,8 godziny). Został rekordzistą pod względem czasu odtwarzania w jednym tygodniu w kategorii seriali anglojęzycznych na Netflix. Tytułową rolę zagrała w nim Jenna Ortega. Historia ze świetną obsadą, której reżyserem i producentem wykonawczym jest Tim Burton, a twórcami i showrunnerami są Al Gough i Miles Millar, zajęła pierwsze miejsce na listach w 83 krajach — razem z serialem „Stranger Things 4”.

Niemiecki serial „1899” utrzymał się na drugim miejscu z 87,89 mln godzin oglądania. Z kolei piąty sezon „The Crown” odnotował 42,36 mln godzin oglądania.

Ten inspirowany prawdziwymi wydarzeniami dramat fabularny trafił na listy Top 10 w 74 krajach.

Trzeci i ostatni sezon „Już nie żyjesz” odnotował 33,33 mln godzin oglądania, a pierwszy sezon trafił na listę z 11,94 mln godzin oglądania. Fani nadal chętnie oglądali pierwszy (15,01 mln godzin oglądania), trzeci (12,26 mln godzin oglądania) i czwarty sezon (21,6 mln godzin oglądania) „Turbulencji”. Serial dokumentalny „Pepsi, gdzie mój odrzutowiec?” zadebiutował na liście z 14,16 mln godzin oglądania.

grafika

Filmy anglojęzyczne

W drugim tygodniu od premiery film fantasy dla całej rodziny „Kraina Snów” przesunął się na pierwsze miejsce na liście filmów anglojęzycznych z 45,43 mln godzin oglądania. W ciągu zaledwie 10 dni obejrzano go w prawie 40 mln gospodarstw domowych (79 mln godzin oglądania podzielone przez 2 godziny). Jason Momoa i Marlow Barkley razem z ukochaną świnką wyruszyli w magiczną podróż, a ich film pojawił się na listach Top 10 w 93 krajach.

„Dziennik Noel” z Justinem Hartley’em (36,27 mln godzin oglądania), „Niezapomniane święta” z Lindsay Lohan i Chordem Overstreetem (14,98 mln godzin oglądania), „Święta z Tobą”, w którym główne role zagrali Freddie Prinze Jr i Aimee Garcia (13,8 mln godzin oglądania), oraz „Święta na Jemiołowej Farmie” (13,47 mln godzin oglądania) wprowadziły fanów w świąteczny nastrój. Oparty na prawdziwej historii syryjskich sióstr, które zagrały Nathalie Issa (Yusra Mardini) i Manal Issa (Sara Mardini), film „Pływaczki” zadebiutował na trzecim miejscu z 22,48 mln godzin oglądania. Przerażający dramat „Osobliwość” z Florence Pugh odnotował 16,86 mln godzin oglądania, a „Enola Holmes 2” — 9,67 mln godzin oglądania. Listę zamknął dokument „Ghislaine Maxwell: Obrzydliwie bogata” z 7,29 mln godzin oglądania.

Filmy nieanglojęzyczne

Wśród nowości na liście filmów nieanglojęzycznych znalazły się polski thriller akcji „Plan lekcji” (pierwsze miejsce i 17,31 mln godzin oglądania), francuski dramat „Pacjent” (8,67 mln godzin oglądania), meksykańska komedia „Kto jest grzecznym chłopcem?” (3,18 mln godzin oglądania) i szwedzki dramat „Poza trasą” (2,67 mln godzin oglądania). Na listę powróciły niemiecki dramat „Na Zachodzie bez zmian”, francuskie przygodowe filmy akcji „Zagubiona kula” i „Zagubiona kula 2” oraz brazylijski dramat „Poza wszechświat”.

Szósty sezon hiszpańskiego dramatu dla młodzieży „Szkoła dla elity” przesunął się na pierwsze miejsce na liście seriali nieanglojęzycznych z 48,27 mln godzin oglądania. Na listę powróciły kolumbijski dramat „Til Money Do Us Part” i koreański dramat „Pod parasolem królowej”. Wśród nowości na liście znalazły się koreański thriller „Somebody”, kolumbijski dramat „The Unbroken Voice”, japoński dramat „First Love” i serial w języku hindi „Khaki: Sprawa z Bihar”.

grafika

Coraz więcej abonentów

Na koniec września br. Netflix miał globalnie 220,67 mln subskrybentów. Wzrost liczby subskrybentów Netfliksa był dużo wyższy od prognozy sprzed trzech miesięcy wynoszącej 1 mln. Platforma wróciła do dodatniej dynamiki, po tym jak w pierwszym kwartale br. straciła netto 0,2 mln klientów, a w drugim - 0,97 mln. W czwartym kwartale br. Netflix spodziewa się pozyskać netto 4,5 mln subskrybentów. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna - z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto - z 607 do 163 mln dolarów.

Według badania Mediapanel we wrześniu br. Netflixa jako stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników (dało to 41,13 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady