SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy dzienników zyskały 62 proc. użytkowników i 85 proc. odsłon. Mocno w górę strony „PB”, „Polski” i Forsal, w dół „PS”

W kwietniu br. witryny internetowe dzienników ogólnopolskich miały 61,7 proc. użytkowników i 85,4 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej. Liderem zasięgowym jest Fakt.pl, a pod względem liczby odsłon wyprzedził go SE.pl. Procentowo największe wzrosty osiągnęły Polskatimes.pl, Forsal.pl i PB.pl, a jako jedyny duży spadek zanotował serwis „Przeglądu Sportowego”.

Article

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 9,94 mln użytkowników, czyli 35,2 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali w serwisie 112,72 mln odsłon, każdy przeciętnie 11,3.

Portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) zanotował 9,66 mln odwiedzających i 148,5 mln odsłon, średnio po 15,4 odsłony na użytkownika. Natomiast Wyborcza.pl (Agora) miała 9,24 mln użytkowników, 118,37 mln odsłon (przeciętnie 12,8 na odwiedzającego). Na Wyborcza.pl od ponad sześciu lat obowiązuje system płatnego dostępu do tekstów (za darmo można przeczytać do 10 miesięcznie).

W połowie kwietnia Agora podała, że z subskrypcji korzysta już 240 tys. użytkowników, wszystkie teksty dotyczące epidemii koronawirusa są dostępne za darmo. Drugi z portali „Gazety Wyborczej”, Wyborcza.biz, miał 1,3 mln odwiedzających i 2,12 mln odsłon.

Na portalu „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) 4,87 mln internautów wygenerowało 28 mln osłon. Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) są związane trzy serwisy: Gazetaprawna.pl w kwietniu zanotowała 4,63 mln użytkowników i 15,53 mln odsłon, Dziennik.pl - 4,13 mln użytkowników i 20,14 mln odsłon, a Forsal.pl - 2,05 mln użytkowników i 8,75 mln odsłon.

W zestawieniu są też witryny innych dzienników o profilu gospodarczym. Na portalu „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) 1,1 mln internautów wykonało 7,49 mln odsłon, a w serwisie „Parkietu” (Gremi Media) 338,3 tys. odwiedzających wygenerowało 2,25 mln odsłon.

Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) miała 4,08 mln użytkowników i 17,27 mln odsłon, a Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 674,8 tys. użytkowników i 6,59 mln odsłon.

Dwanaście serwisów z rankingu w sumie miało 51 mln użytkowników (oczywiście bez współodwiedzalności) i 479 mln odsłon. W porównaniu z kwietniem ub.r. osiągnęły duży wzrost - o 19,47 mln odwiedzających (61,7 proc.) i 220,66 mln odsłon (85,4 proc.).

Fakt.pl zyskał 3,92 mln użytkowników (65,3 proc.) i 35,75 mln odsłon (46,5 proc.), a SE.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 3,23 mln (50,3 proc.) zyskał 82,87 mln odsłon (126,3 proc.), dzięki czemu w tej drugiej statystyce wyprzedził Fakt.pl.

Wyborcza.pl osiągnęła wzrost o 1,45 mln odwiedzających (18,6 proc.) i 50,99 mln odsłon (75,7 proc.), Wyborcza.biz - o 302,2 tys. użytkowników (30,4 proc.) i 421,1 tys. odsłon (23,5 proc.) a Rp.pl - o 1,21 mln użytkowników (33 proc.) i 13 mln odsłon (86,6 proc.).

Procentowo jeszcze większe wzrosty zanotowało kilka innych witryn. Polskatimes.pl zyskała 2,79 mln użytkowników (215,4 proc.) i 9,29 mln odsłon (116,4 proc.), Forsa.pl - 1,37 mln użytkowników (203,1 proc.) i 6,07 mln odsłon (226,5 proc.), a PB.pl - 684,8 tys. odwiedzających (163,2 proc.) i 4,02 mln odsłon (115,5 proc.).

Na Gazetaprawna.pl przybyło 2,4 mln użytkowników (107,5 proc.) i 9,22 mln odsłon (146 proc.), na Dziennik.pl - 2,1 mln użytkowników (103,6 proc.) i 9,02 mln odsłon (81,1 proc.), a na Parkiet.com - 122,5 tys. odwiedzających (56,8 proc.) i 859,7 tys. odsłon (62 proc.).

Jako jedyny spadek zanotował serwis „Przeglądu Sportowego”. Miał o 1,69 mln użytkowników (71,5 proc.) i 11,8 mln odsłon (64,2 proc.) mniej niż rok wcześniej. W połowie marca w związku z epidemią koronawirusa zawieszono zdecydowaną większość rozgrywek sportowych, już w marcu Przegladsportowy.pl stracił rok do roku 56,3 proc. odwiedzających i 52,7 proc. odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy dzienników zyskały 62 proc. użytkowników i 85 proc. odsłon. Mocno w górę strony „PB”, „Polski” i Forsal, w dół „PS”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
Poprawcie sobie w tekście, nie forsa.pl, lecz forsal.pl :)
odpowiedź
User
Paweł
Ojej. Ktoś naprawdę doskonale zajmuje się se.pl, kto za to odpowiada?
odpowiedź
User
ya
straszliwy zjazd PS. ktoś zna przyczyny?
odpowiedź
User
Remek
Superak z większą liczbą odsłon od Faktu? Szacunek
odpowiedź