SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy tygodników opinii: „Newsweek” śrubuje rekord, „Polityka” wyprzedziła „Wprost”

W styczniu br. serwis „Newsweeka” osiągnął rekordowe dla niego 2,75 mln użytkowników i 25,4 mln odsłon. Witryna „Polityki” po sporym wzroście wyprzedziła Wprost.pl, który podobnie jak serwis „Gazety Polskiej” zanotował duży spadek.

Article

Według wyników Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. Newsweek.pl odwiedziło 2,75 mln użytkowników, którzy wykonali 25,38 mln odsłon (w tym 4,29 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z serwisu średnio przez 10 minut i 7 sekund.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn pozostałych tygodników opinii, nad którymi ma tę przewagę, że jego treści są promowane na stronie głównej jednego z najpopularniejszych portali horyzontalnych - Onetu (tak jak „Newsweek” należącego do Grupy Ringier Axel Springer). M.in. z tego względu duże wzrosty odwiedzalności w ub.r. osiągnęły witryny innych tytułów prasowych RASP, co analizowaliśmy już dwa miesiące temu (zobacz szczegóły).

Witryna „Polityki” w styczniu br. zanotowała 615,4 tys. użytkowników, 8,52 mln odsłon i 8:54 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika, a serwis „Wprost” - 490,5 tys. użytkowników (ten drugi nie jest objęty w Megapanelu audytem site-centric, więc dostępne są tylko dane o liczbie użytkowników i zasięgu procentowym). Strona „Gościa Niedzielnego” miała 277 tys. odwiedzających, 4,85 mln odsłon i 10:26 minuty średniego czasu korzystania.

„Tygodnik Powszechny” na początku stycznia zawiesił prowadzenie swojego serwisu w ramach portalu Onet.pl i uruchomił w pełni niezależną stronę Tygodnikpowszechny.pl. W ciągu miesiąca obie witryny zanotowały w sumie 138,9 tys. użytkowników. Natomiast serwis „Gazety Polskiej” odwiedziło 123,5 tys. internautów.

Tygodniki opinii nie udostępniają w swoich serwisach internetowych całych artykułów z wydań papierowych (robią tak jedynie niektóre tytuły z nielicznymi tekstami), natomiast mocno promują poszczególne wydania i teksty, zamieszczając ich zapowiedzi i fragmenty. Ponadto dziennikarze piszą do serwisów dodatkowe komentarze, na niektórych stronach (przede wszystkim „Newsweeka”, „Polityki” i „Wprost”) wyodrębnione w formie blogów. Na witrynach „Newsweeka”, „Wprost”  i „Gościa Niedzielnego” publikowanych jest również dużo newsów i dłuższe teksty przygotowywane przez internetowe zespoły redakcyjne.

W zestawieniu nie ma stron tygodników „W Sieci” i „Do Rzeczy”, ponieważ odwiedziło je niewystarczająco dużo uczestników Megapanelu (mniej niż 45 z ponad 10 tys.), żeby ich statystyki mogły zostać oszacowane. Przy czym serwis „W Sieci” jest blisko związany z wPolityce.pl, które w styczniu odwiedziło 784,9 tys. internautów. Z kolei Niezalezna.pl - współpracująca zarówno z „Gazetą Polską”, jak i „Gazetą Polską Codziennie” - miała 656,6 tys. użytkowników.

Serwisy tygodników opinii styczniu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

zasięg

Newsweek.pl

2 753 532

12,71%

Polityka.pl

615 394

2,84%

Wprost.pl

490 465

2,26%

Gosc.pl

277 039

1,28%

*Tygodnik Powszechny

138 901

0,64%

Gazetapolska.pl

123 523

0,57%

*tygodnik.onet.pl i tygodnikpowszechny.pl


W skali roku odwiedzalność serwisu „Newsweeka” mniej więcej potroiła się: liczba użytkowników wzrosła o 1,65 mln (czyli o 150,7 proc.), a liczba odsłon - o 16,92 mln (200 proc. w górę). Średni czas spędzany na stronie przez odwiedzającego zmalał nieznacznie - o 39 sekund (czyli 6 proc.).

Z kolei Polityka.pl zyskała 202,6 tys. użytkowników i 4,31 mln odsłon (to 49,1 i 102,4 proc. w górę), przy prawie identycznym średnim czasie korzystania przez odwiedzającego. Serwis wyprzedził stronę „Wprost”, która straciła rok do roku 244,8 tys. użytkowników (to spadek o 33,3 proc.).

Witryna „Gościa Niedzielnego” notuje stabilne wyniki - miała w styczniu br. o 31,2 tys. użytkowników i milion odsłon więcej niż rok wcześniej (to 12,7 i 26,2 proc. w górę), przy nieznacznie krótszym (o 12 sekund, czyli 1,9 proc.) średnim czasie korzystania przez użytkowników.

„Tygodnik Powszechny” w nowym serwisie zanotował prawie cztery razy mniej użytkowników niż w poprzednim rok wcześniej. Natomiast strona „Gazety Polskiej” straciła w skali roku 68,6 tys. użytkowników (to 35,8 proc. w dół).

Serwisy tygodników opinii rok po roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

styczeń 2015

styczeń 2014

real users

odsłony

real users

odsłony

Newsweek.pl

2 753 532

12,71%

1 098 353

5,20%

Polityka.pl

615 394

2,84%

412 829

1,95%

Wprost.pl

490 465

2,26%

735 308

3,48%

Gosc.pl

277 039

1,28%

245 831

1,16%

*Tygodnik Powszechny

138 901

0,64%

526 891

2,49%

Gazetapolska.pl

123 523

0,57%

192 339

0,91%

*styczeń 2015: tygodnik.onet.pl i tygodnikpowszechny.pl, styczeń 2014: tygodnik.onet.pl


Newsweek.pl skokowy wzrost liczby użytkowników osiągnął w połowie ub.r. - w maju miał ich 1,18 mln, a w czerwcu już 1,93 mln. W dalszych miesiącach odwiedzało go po ok. 2 mln internautów, a w styczniu br. ich liczba podskoczyła do 2,75 mln.

Serwis „Polityki” przez cały rok notował stabilnie rosnące wyniki - w pierwszym półroczu miał po 336-413 tys. użytkowników miesięcznie, a w drugim po 406-504 tys. Dzięki temu w grudniu ub.r. po raz pierwszy wyprzedził witrynę „Wprost”, która zdecydowanie najwyższą odwiedzalność osiągnęła w czerwcu ub.r., gdy tygodnik ujawnił nagrania podsłuchanych rozmów czołowych polityków, co wywołało burzę polityczną, a także kontrowersyjną interwencję ABW i prokuratury w redakcji pisma.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy tygodników opinii: „Newsweek” śrubuje rekord, „Polityka” wyprzedziła „Wprost”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Znawca newsweeka
Linki z Faktu i Onetu robią nam robote. Efekty widać, choć to ruch słaby jakościowo. Wiadomo, ale userzy to jednak bezmyslni sa i klikaja hehe A my kaske zarabiamy.
odpowiedź
User
axell
axel springer sciaga do newsweeka nawet ruch z przegladu sportowego i ekstraklasy pilki noznej, - z pozycja newsweeka i jego jakoscia niewiele ma to wspolnego, ale robia to fachowo
odpowiedź
User
jedermann
Newsweek ma wiekszosc tresci za darmo, a np polityka tylko 10 artkulow na miesiac. moze to ma wplyw na licbe odslon.
odpowiedź