SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Sezon 3” Ekipy platynową płytą, 280 tys. zł z czterech singli

W ciągu trzech tygodni od premiery album „Sezon 3” Ekipy zyskał status platynowej płyty, co oznacza, że sprzedał się w ponad 30 tys. egz.

Article

Album „Sezon 3” Ekipy trafił do sprzedaży 26 czerwca, wcześniej prowadzono jego przedsprzedaż. Przez pierwszy tydzień po premierze był liderem zestawienie OLiS z najlepiej sprzedającymi się płytami muzycznymi, a przez kolejne dwa tygodnie zajmował drugie miejsce.

Statusy płytowe związane z wysokością sprzedaży są przyznawane przez Związek Producentów Audio-Video. W przypadku polskich albumów status złotej płyty przysługuje po przekroczeniu 15 tys. sprzedanych egz., platynowej płyty - po 30 tys. egz., a diamentowej płyty - po 150 tys. egz.

Wyróżnienia przyznano również trzem singlom pochodzącym z płyty „Sezon 3”. „3KIPA” została diamentową płytą (wpływy z piosenki przekroczyły 200 tys. zł), „Chill” - platynową płytą (40 tys. zł przychodów), a „Zaebyście” i „Zygzak” - złotymi płytami (po 20 tys. zł wpływów).

1,4 mln zł z przedsprzedaży „Sezonu 3”

Pod koniec czerwca Ekipa Holding poinformowała, że w ramach przedsprzedaży 1,42 mln zł przyniosła sprzedaży fizycznej wersji płyty „Sezon 3”, 351,6 tys. zł - reklamy przy teledyskach na YouTubie (do maja br.), 161,4 tys. zł - odtworzenia na Spotify, a 265 tys. zł - wpływy od sponsorów.

Album „Sezon 3” zawiera 16 piosenek (z czego trzy są tylko w wersji deluxe). - Utwór „3KIPA” osiągnął 66 906 760 wyświetleń w serwisie YouTube i 10 580 828 odtworzeń na platformie Spotify. Kawałek „ZAEBYSCIE” to 18 672 142 wyświetleń w YouTube i 4 733 541 odtworzeń w Spotify. Kolejno – „CHILL” uzyskał 22 219 168 wyświetleń w serwisie YouTube i 5 382 249 odtworzeń w Spotify, natomiast „ZYGZAK” – 26 003 178 w YouTube i 6 198 307 w Spotify - wyliczyła Ekipa.

 

Firma zapowiedziała, że w wakacje pojawią się przynajmniej trzy nowe teledyski. - Jeden z nich wykonany został w wersji animowanej. W momencie opublikowania go na YouTube, będzie to najbardziej zaawansowany teledysk animowany w Polsce - podkreślono.

Planowana jest też trasa koncertowa. Pierwszy koncert ma odbyć się na początku sierpnia, bilety na niego dołączono do płyty w ramach przesprzedaży.

 

Ekipa Holding z nowymi inwestorami

W czerwcu Ekipa Holding poinformowała, że w ramach oferty prywatnej sprzedała 45 inwestorom akcje nowej emisji za 10,38 mln zł. Pozyskane środki zamierza przeznaczyć w całości na rozwój.

Na działalność Ekipy Holding składają się przede wszystkim kanały youtube’owe grupy twórców skupionych wokół Karola "Friza" Wiśniewskiego (za sprzedaż ich oferty reklamowej odpowiada spółka Ekipa Management) oraz sklep internetowy z odzieżą i gadżetami (zarządza nim spółka Ekipatonosi).

Karol Wiśniewski podał, że w ub.r. Ekipatonosi osiągnęła ok. 10 mln zł przychodów i była rentowna, natomiast w br. notuje miesięcznie ok. 3 mln zł (odpowiada także za album muzyczny Ekipy, który ma ukazać się jeszcze w czerwcu).

W listopadzie ub.r. Ekipę Holding podpisała list intencyjny z kontrolowanym przez Januarego Ciszewskiego funduszem JR Holding. Firmy umówiły się wtedy, że w zamian za pakiet akcji Ekipy wehikuł Januarego Ciszewskiego pomoże jej na główny lub boczny rynek warszawskiej giełdy „poprzez połączenie z publiczną spółką akcyjną w ramach realizacji transakcji odwrotnego przejęcia”.

Na początku lutego zapowiedziano, że Ekipa Holding połączy się z notowanym na bocznym rynku warszawskiej giełdy Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym. Dodano, że w efekcie fuzji „powstanie podmiot o mocnej pozycji konkurencyjnej w branży nowoczesnych mediów”. Miesiąc później podpisano umowę term sheet, w której ustalono kolejne szczegóły fuzji. Ma ona nastąpić do końca września br., w zarządzie połączonego podmiotu będą prezes i wiceprezes wskazani przez Ekipę oraz drugi wiceprezes wskazany przez Beskidzkie Biuro Inwestycyjne, a w radzie nadzorczej ma być od pięciu do dziewięciu członków, z których trzech (w tym przewodniczącego) wskaże Ekipa, a trzech - Beskidzkie Biuro Inwestycyjne.

W ostatnich miesiącach Ekipa Holding prowadziła negocjacje z notowanym na giełdzie studiem All In! Games dotyczące współpracy przy przygotowaniu i wydaniu gry wideo, przy czym nie podjęto właściwej współpracy. Podpisała natomiast ramową umowę z notowanym na giełdzie studiem T-Bull, tworzącym głównie gry mobilne, dotyczącą wydania przynajmniej dwóch gier.

W ostatnich miesiącach furorę zrobiły produkowane przez firmę Koral lody Ekipy. Ich pierwsza partia natychmiast zniknęła ze sklepów, kolejne pojawiły się także w sieciach Biedronka i Lidl. Pod koniec kwietnia Koral uruchomił dodatkową linię produkcyjną, zapowiadając, że dzięki temu w ciągu doby będzie wytwarzanych milion sztuk lodów Ekipy.

JR Holding wycenił Ekipę na 144 mln zł

W lutym br. JR Holding objął 12,3 mln akcji Ekipy Holding z nowej emisji, które stanowią 11,97 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu. W swoim raporcie za pierwszym kwartał JR Holding wycenił ten pakiet na 17,22 mln zł, co daje kapitalizację całej Ekipy w wysokości 143,8 mln zł.

- W swoich raportach przy spółkach niepublicznych zawsze wyceniamy nasze akcje po cenie ostatniej emisji - wyjaśnił January Ciszewski podczas konferencji. - Moim zdaniem to bardzo ostrożna wycena - dodał.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Sezon 3” Ekipy platynową płytą, 280 tys. zł z czterech singli

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
funk
no comments
5 0
odpowiedź