SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Skazany na śmierć' zarobił dla Polsatu prawie 40 mln zł

O 12 mln złotych wyższe były wpływy z reklam nadanych przy drugiej serii "Skazanego na śmierć" w porównaniu do pierwszego sezonu. Serial podwyższył także widownię niedzielnego pasma Polsatu w stosunku do zeszłego roku, a w starciu z konkurencją uległ jedynie TVN-owi, prześcigając oba kanały TVP.

'Skazany na śmierć' zarobił dla Polsatu prawie 40 mln zł

Średnio każdy z odcinków drugiej odsłony "Skazanego na śmierć" oglądało 4,19 mln widżów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl. Udziały Polsatu w czasie emisji serialu wyniosły 24,91 proc. (w grupie wszystkich widzów) i 31,20 proc. (w grupie 16-49).

Wszyscy 4+
16-49
Data Start AMR SHR % SHR %
09-09-2007 20:01 3 661 119 22,07% 27,58%
09-09-2007 20:58 4 035 785 24,98% 29,17%
16-09-2007 20:02 3 696 559 23,40% 28,28%
16-09-2007 20:58 4 261 610 27,24% 32,34%
23-09-2007 20:02 3 774 496 23,40% 30,96%
23-09-2007 20:58 4 003 558 25,51% 32,44%
30-09-2007 20:02 3 771 659 22,89% 30,47%
30-09-2007 20:58 3 954 990 25,37% 32,01%
07-10-2007 20:02 4 310 971 24,96% 31,20%
07-10-2007 20:58 4 467 488 27,10% 33,26%
14-10-2007 20:01 4 029 626 23,91% 31,33%
14-10-2007 20:59 4 244 107 26,10% 33,29%
21-10-2007 20:00 4 020 309 22,56% 29,14%
21-10-2007 20:57 4 224 457 23,19% 29,88%
28-10-2007 20:01 4 099 477 23,72% 28,64%
28-10-2007 20:59 4 207 467 26,68% 31,29%
04-11-2007 20:01 4 558 999 24,76% 31,33%
04-11-2007 20:58 4 806 723 27,58% 33,64%
11-11-2007 20:01 4 346 633 24,47% 31,00%
11-11-2007 21:00 4 363 948 25,86% 32,01%
18-11-2007 20:01 4 773 897 26,81% 33,53%
25-11-2007 20:05 4 580 280 25,75% 32,93%
średnia
4 191 713 24,91% 31,20%

Takie wyniki oglądalności "Skazanego na śmierć" sprawiły, że w paśmie nadawania produkcji Polsat był stacją drugiego wyboru. Liderem w tym czasie była telewizja TVN, która nadawała "Taniec z gwiazdami" oraz częściowo także talk-show Kuby Wojewódzkiego, co dało temu kanałowi widownię wynoszącą 4,61 mln osób.

Za Polsatem znalazły się obie stacje Telewizji Polskiej. TVP 1 wybierało o tej porze 2,97 mln widzów (kanał nadawał głównie "Prognozę Pogody", "Ja wam pokażę!" i filmy fabularne), a TVP 2 - 2,13 mln widzów (m.in. "Duże dzieci" i filmy).


Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVN 4 614 884 27,45%
Polsat - Skazany na śmierć 4 191 713 24,91%
TVP 1 2 969 514 17,66%
TVP 2 2 132 657 12,68%

Większą widownię niż drugi sezon serialu miała pierwsza seria tej amerykańskiej produkcji, którą Polsat nadawał od lutego do czerwca br. Obejrzało ją średnio 4,56 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie 27,54 proc. (w 4+) i 34,97 proc. (w 16-49).

Odwrotnie wypada natomiast porównanie wpływów z reklam. Według cennikowych danych (bez rabatów) przy reklamach nadawanych wokół pierwszej odsłony "Skazanego na śmierć" Polsat zarobił 27,7 mln zł, zaś spoty pokazane przy drugim sezonie przyniosły stacji aż 39,3 mln zł.

Druga seria produkcji znacznie podwyższyła także widownię niedzielnego pasma kanału (godz. 20.00 - 21.54) w stosunku do zeszłej jesieni. W okresie od 10 września do 12 listopada 2006 roku w tym czasie antenowym Polsat gromadził bowiem jedynie 2,69 mln widzów, a udziały stacji wynosiły odpowiednio 16,6 proc. i 20,61 proc.

Jak pokazują dane telemetryczne, serial przyciągał przed telewizory głównie mężczyzn, w wieku od 10 do 19 lat oraz od 25 do 59 lat, zamieszkałych na wsi i posiadających wykształcenie podstawowe.



ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 53,77% 111

Kobiety 46,23% 89
Wiek 4- 9 3,79% 61

10- 15 8,56% 108

16 - 19 6,27% 100

20 - 24 6,73% 76

25 - 29 8,96% 107

30 - 34 8,37% 110

35 - 39 7,97% 122

40 - 44 9,07% 134

45 - 49 11,26% 139

50 - 54 10,46% 127

55 - 59 7,48% 107

60+ 11,07% 61
Wlk.miasta Wieś 43,45% 113

< 50 tys. 21,08% 87

50-100 tys. 8,47% 95

100-200 tys. 6,74% 84

> 200 tys. 20,27% 98
Zawód Top management 6,26% 78

Pracownicy szczebla średniego 10,08% 84

Pracownicy fizyczni i rolnicy 26,56% 139

Emeryci 22,42% 86

Inne 34,69% 100
Wykształcenie Podstawowe 56,06% 123

Średnie 25,95% 88

Wyższe 5,63% 52

Inne 12,35% 87

Polsat kupił już prawa do trzeciej serii "Skazanego na śmierć", którą obecnie w USA nadaje sieć Fox. Stacja zamierza pokazać nowe odcinki serialu w 2008 roku, ale nie wiadomo na razie, czy nastąpi to wiosną, czy może dopiero jesienią.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Skazany na śmierć' zarobił dla Polsatu prawie 40 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl