SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Skrzydlate pomysły w kampanii Red Bulla

W lutym i marcu odbyła się polska edycja globalnego konkursu Red Bull Ad Contest na stworzenie reklamy. Konkurs odbywa się co roku w innym kraju - w 2009 roku przyszła kolej na Polskę.

Opis sytuacji:
W lutym i marcu odbyła się polska edycja globalnego konkursu Red Bull Ad Contest na stworzenie reklamy. Konkurs odbywa się co roku w innym kraju - w 2009 roku przyszła kolej na Polskę. Kampanię promującą konkurs zaplanował i przeprowadziła agencja nowych mediów Media Contacts.

Zadaniem konkursowym było stworzenie kreatywnej reklamy Red Bulla. Uczestnicy mogli przedstawiać swoje pomysły w formie scenariuszy, filmów video, a nawet wycinanek - honorowana była każda forma, a dzięki tak dużej dowolności prace konkursowe zyskały na różnorodności. Uczestnicy mieli czas na nadsyłanie prac do połowy marca. Zwycięskie pomysły zostały wyłonione w maju, a nagrodą będzie ich realizacja i emisja w 2010 roku.

Wyzwanie:
Grupę docelową konkursu określono jako osoby w wieku 13-29 lat. Celem mediowym było dotarcie do jak największej liczby użytkowników z grupy docelowej, zainteresowanie ich konkursem oraz pozyskanie jak największej liczby zgłoszeń (zakładano uzyskanie około 500 prac konkursowych).

Realizacja:
Przyjęta strategia bazowała na wykorzystaniu dopasowanych kanałów komunikacji oraz wygenerowaniu odpowiedniego zasięgu dla kampanii. Kampania zasięgowa prowadzona była na portalach: o2, Interia (młodsza grupa użytkowników: 13-20), Gazeta oraz WP (starsi użytkownicy: 20-29).

Konkurs promowano również na portalach społecznościowych (Grono, Fotka, Korba, Epuls, Fotosik, Ajo, Aol, Pino, Streemo). Wykorzystano także targetowanie wiekowe na Naszej-Klasie.

redbull

Działania do starszych użytkowników z grupy docelowej (w wieku 20-29) przeprowadzono na serwisach tematycznych z kategorii Art/Lifestyle/Music. Dzięki temu można było dotrzeć do osób parających się na co dzień kreacją (freelancerów i zawodowców) - w tym celu konkurs promowano na serwisach takich jak: media2.pl, tv.pl, maxmodels.pl, last.fm,kafeteria.pl, tatuaze.org, wzorytatuazy.org, swiaturody.com, cafeart.pl, dartfoto.com, aktivpro.pl, model-klub.pl, miniclip.com, dmp3.radioparty.pl, flog.pl, blox.pl, fotografuj.pl, cyberfoto.pl, optyczne.pl, swiatobrazu.pl, e-kamery.pl, globart.pl, fotogalerie.pl, fotoclub.pl, decoartel.pl, inspiracje.pl, marketing-news.pl, mediarun.pl, brief.pl, wirtualnemedia.pl, ithink.pl, malarze.com, swiatmarketingu.pl, sprawnymarketing.pl, reklamy.tv, wideoporttal.pl, worldtv.pl, dobrykadr.com, itp. Ponadto, w kampanii wykorzystano także mailingi targetowane wiekowo, oraz (na portalu o2) - po wieku i zainteresowaniach, aby precyzyjnie trafić do osób lubiących sztukę i kreację.

redbullgrono

Ponadto, konkurs promowany był w Google AdWords oraz Google AdSense.

Rezultaty kampanii
Dzięki skutecznym działaniom reklamowym udało się uzyskać ponad 1500 zgłoszeń do konkursu. Całkowity zasięg kampanii opiewał na ponad 13,6 mln Internautów, czyli aż 85% internetowej populacji. Z reklamą RedBulla w ciągu 4 tygodni miało styczność 98% użytkowników z grupy docelowej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Skrzydlate pomysły w kampanii Red Bulla

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl