SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Słaba oglądalność TVP2 w DVB-T - przegrywa z TVP Info a w 16-49 z TV Puls (dane za lipiec)

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w lipcu był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej stracił Polsat Sport News - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

W lipcu 2016 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lipca 2015 roku zmniejszył się o 2,25 proc. i wyniósł 13,91 proc.

Wiceliderem była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,92 proc., po spadku o 5,69 proc.

Podium uzupełnia TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,20 proc. i wyniósł 10,16 proc.

Z piątej na czwartą lokatę awansowało TVP Info, którego udział zwiększył się o 10,88 proc. do 8,05 proc.

Na piątą pozycję spadła z kolei TVP2. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, stacja ta po raz pierwszy w historii miesięcznych danych DVB-T wypadła z czołowej czwórki. Udział tego kanału zmalał o 3,32 proc. do 7,56 proc.

Szóste miejsce zajął kanał TV Puls. Jego udział wyniósł 5,05 proc. (przed rokiem było to 5,07 proc.). Oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca ósmego (4,41 proc. udziału; jednak w dół o 3,08 proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 63,01 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 19. na 12. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,38 proc.

Z kolei najwięcej w lipcu br. stracił Polsat Sport News - było to 52,32 proc. do 0,72 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 19. na 22. - przedostatnie.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 4+

Dynamika

lipiec

Poz.

Stacja

2016

2015

W proc.

1

Polsat

13,91%

14,23%

-2,25%

2

TVP1

12,92%

13,70%

-5,69%

3

TVN

10,16%

10,18%

-0,20%

4

TVP INFO

8,05%

7,26%

10,88%

5

TVP2

7,56%

7,82%

-3,32%

6

TV PULS

5,05%

5,07%

-0,39%

7

Puls 2

4,41%

4,55%

-3,08%

8

TVN7

4,19%

3,70%

13,24%

9

TV4

4,15%

4,88%

-14,96%

10

TV6

3,51%

3,04%

15,46%

11

TTV

3,17%

3,23%

-1,86%

12

TVP ABC

2,38%

1,46%

63,01%

13

TVP3

2,38%

2,28%

4,39%

14

Stopklatka

2,27%

1,95%

16,41%

15

Fokus TV

2,05%

1,76%

16,48%

16

Polo TV

1,88%

1,88%

0,00%

17

ATM Rozrywka

1,79%

1,87%

-4,28%

18

TVP Rozrywka

1,75%

2,17%

-19,35%

19

Eska TV

1,14%

1,03%

10,68%

20

TVP Historia

1,12%

1,18%

-5,08%

21

TVP Kultura

0,87%

0,81%

7,41%

22

Polsat Sport News

0,72%

1,51%

-52,32%

23

TVP Polonia

0,55%

0,90%

-38,89%

W grupie komercyjnej 16-49 w lipcu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T umocnił się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,19 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 1,16 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 7,61 proc. do 12,45 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 7,76 proc., po spadku o 5,60 proc.

Czołową czwórkę uzupełnia tutaj kanał TV Puls, który awansował z miejsca piątego (6,20 proc.; jednak w dół o 5,78 proc.). Na piąte miejsce spadła z kolei TVP2 (6,03 proc.; - 15,31 proc.).
Kolejną pozycję (po awansie z miejsca siódmego) zajęła stacja Puls 2 (5,09 proc.; do góry o 1,60 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 87,41 proc. do 2,53 proc. Najwięcej również i w tym ujęciu stracił Polsat Sport News - było to 56,43 proc. do 0,61 proc. udziału.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 16-49

Dynamika

lipiec

Poz.

Stacja

2016

2015

W proc.

1

Polsat

16,19%

16,38%

-1,16%

2

TVN

12,45%

11,57%

7,61%

3

TVP1

7,76%

8,22%

-5,60%

4

TV PULS

6,20%

6,58%

-5,78%

5

TVP2

6,03%

7,12%

-15,31%

6

Puls 2

5,09%

5,01%

1,60%

7

TV4

5,03%

5,99%

-16,03%

8

TVN7

4,68%

4,32%

8,33%

9

TV6

4,58%

4,04%

13,37%

10

TTV

4,03%

3,74%

7,75%

11

TVP INFO

3,68%

3,04%

21,05%

12

Polo TV

3,37%

3,16%

6,65%

13

TVP ABC

2,53%

1,35%

87,41%

14

Fokus TV

2,53%

2,21%

14,48%

15

Stopklatka

2,49%

2,35%

5,96%

16

ATM Rozrywka

2,18%

2,34%

-6,84%

17

Eska TV

1,84%

1,84%

0,00%

18

TVP Rozrywka

1,63%

2,25%

-27,56%

19

TVP3

1,24%

1,38%

-10,14%

20

TVP Historia

1,05%

1,12%

-6,25%

21

TVP Kultura

0,80%

0,79%

1,27%

22

Polsat Sport News

0,61%

1,40%

-56,43%

23

TVP Polonia

0,45%

0,87%

-48,28%

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Słaba oglądalność TVP2 w DVB-T - przegrywa z TVP Info a w 16-49 z TV Puls (dane za lipiec)

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej konserwatywny
Oglądalność telewizji narodowej jest sprawą czwartorzędną i nie powinno się tym tak bardzo przejmować. Telewizja narodowa jest od tego, żeby wypełniać misję, a nie ścigać się z głupimi stacjami komercyjnymi i schlebiać lewackim gustom. Niestety w ostatnich latach TVP właśnie to robiła, ale odkąd prezesem jest Jacek Kurski, sprawy mają się zdecydowanie ku lepszemu. I mam nadzieję, że następca Kurskiego też popchnie sprawy w dobrym kierunku!
20 42
odpowiedź
User
prawnik
Ciąg dalszy trendu poszukiwania kanałów mniej dotkniętych dobrą zmianą i mniej opatrzonych niż Wielka Czwórka.
18 14
odpowiedź
User
prawnik
Oglądalność telewizji narodowej jest sprawą czwartorzędną i nie powinno się tym tak bardzo przejmować. Telewizja narodowa jest od tego, żeby wypełniać misję ...


Misja jest wypełniona w momencie, gdy przekaz programu misyjnego trafia do odbiorcy.

Głosicieli "misji" można porównać do kaznodziejów, którym kazano iść i głosić dobrą nowinę.
Jeden kaznodzieja poszedł, stanął na rynku, mówił głośno, jasno, czytelnie. I ten porwał swą mową tłumy.
Drugi poszedł, wszedł w skryty zaułek, stanął tyłem do ludzi i zaczął seplenić, z twarzą zwróconą do ściany.

Którym więc kaznodzieją jest TVP: tym porywającym tłumy, czy tym sepleniącym do ściany...
31 10
odpowiedź
User
Maria Fort
Jaka bzdura że nie liczy się oglądalność. To może wymyślić tylko nawiedzony nieudacznik. Misia tak ale oglądana.
21 11
odpowiedź
User
swordfish
Z wyników oglądalności wynika, że ludzie są głodni informacji przekazywanych na bieżąco. Jeśli coś się dzieje ważnego (a w lipcu działo się dużo), to chce się włączyć kanał newsowy. Jeśli ktoś ma dostęp tylko do DVB-T i nie ma anteny satelitarnej czy kabla, to jest skazany na TVP INFO.
We Wrocławiu dojdzie konkurencja w naziemnej dla TVP INFO w postaci retransmisji Superstacji na antenie lokalnego Echo24.
23 10
odpowiedź