SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Słaby I kwartał tygodników opinii. Ostro w dół „Do Rzeczy”, "W Sieci" i "GP"

W I kwartale br. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”, a na podium znalazły się też „Polityka” i „Newsweek Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Do Rzeczy”.

Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w I kwartale 2014 roku wyniosła 143 320 egz. W porównaniu do I kwartału 2013 roku obniżyła się ona o 4,71 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 120 964 egz., czyli o 2,79 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tytuł ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, podczas gdy wcześniej jego cena wynosiła 5 zł.

Na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 116 269 egz., czyli o 7,53 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Na czwartą pozycję awansował tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 79 351 egz., po spadku o 27,10 proc. W I kwartale 2013 roku „W Sieci” zajmowało miejsce piąte i kosztowało 3,90 zł. Obecnie jego cena to 5,90 zł.

>>> „Wprost” poniżej 50 tys. egz., tracą też „GN”, „Polityka” i „Newsweek” (dane za marzec 2014)

Oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 66 318 egz. uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który rok wcześniej był czwarty. Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący 39,80 proc. Tytuł ten w I kwartale br. kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej. Magazyn ten zadebiutował na rynku pod koniec styczniu ub.r., tuż po debiucie wspierany był kampanią reklamową (więcej na ten temat).

Wirtualnemedia.pl

I kwartał

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

199 422

143 320

143 320

204 206

151 359

150 397

Polityka

173 759

120 973

120 964

183 078

124 434

124 434

Newsweek Polska

173 448

116 269

116 269

196 364

134 163

125 736

W Sieci

170 601

79 354

79 351

237 442

108 865

108 852

Tygodnik Do Rzeczy

153 132

75 582

66 318

211 111

117 980

110 169

Wprost

122 545

121 390

51 401

161 671

134 068

62 918

Gazeta Polska

132 832

45 891

45 351

135 667

66 506

65 869

Przegląd

51 000

18 524

18 524

60 900

19 305

19 305

Tygodnik Powszechny

34 154

16 919

16 512

36 615

20 894

18 122

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

490 733

313 345

313 345

492 408

337 013

337 013

Dołącz do dyskusji: Słaby I kwartał tygodników opinii. Ostro w dół „Do Rzeczy”, "W Sieci" i "GP"

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Gratulacja dla Wprostu za sięgnięciu bruku. To już tylko brukowiec, tyle że droższy niż Fakt.
odpowiedź
User
ekspert
Wprost - i wszystko jasne ;)
odpowiedź
User
:P
Oba tygodniki niepokorne ze zwrotami ponad 50% i spadkiem sprzedazy rzedu 20-30%. Pewnie wina Tuska.
odpowiedź