SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Duży spadek słuchalności Trójki, TOK FM i Antyradio mocno do góry

W okresie od maja do lipca br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Największy wzrost słuchalności w zestawieniu zanotowały TOK FM i Antyradio. Z kolei na czele spadków była Trójka - raport Wirtualnemedia.pl.

Shutterstock.com Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od maja do lipca 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,7 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,4 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,5 proc. W fali maj-lipiec 2017 wynik tej stacji wyniósł 14,1 proc.

Podium uzupełnia publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,4 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc.

Czwarta była Trójka z wynikiem na poziomie 6,8 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 1 pkt. proc. Jednocześnie był to zdecydowanie największy spadek w zestawieniu.

W połowie maja br. redaktor naczelny radiowej Trójki Adam Hlebowicz i jego zastępca Szymon Sławiński zostali odwołani przez zarząd Polskiego Radia. Na nowego szefa stacji wybrano Wiktora Świetlika, a jego zastępcą został Wojciech Surmacz.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,3 proc. (do góry o 0,1 pkt. proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 0,5 pkt. proc., ex aequo pochwalić się mogły dwie stacje: TOK FM i Antyradio. Wynik pierwszej stacji zwiększył się do 2,3 proc., a drugiej - do 1,7 proc.

11. miejsce z wynikiem na poziomie 0,4 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w okresie od maja do lipca 2016 roku też miał 0,4 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu również była 11.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duży spadek słuchalności Trójki, TOK FM i Antyradio mocno do góry

43 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lukaszradio
Zetka traci w ujęciu rocznym, ale zyskuje miesiąc do.miesiąca
6 27
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
TOK FM i Antyradio - dwie najbardziej lewackie stacje komercyjne. Pierwsza lewacka od strony publicystycznej, druga od strony muzycznej. Nic dziwnego, że zyskują na słupkach słuchalności, bo lewactwo w mediach dobrze się sprzedaje. Na szczęście rosnące słupki tych stacji jeszcze nie świadczą o tym, że są to stacje wartościowe... Jest wręcz przeciwnie! Konserwatyści w życiu nie będą słuchać czegoś takiego jak TOK FM czy Antyradio i to by było na tyle!

Za mały jest ten spadek słuchalności Trójki. Za mały, bo za mało w Trójce "przewietrzono". Nawet jeśli ktoś nie znosi konserwatywnej publicystyki, której trochę się na antenie Trójki pojawiło, nadal ma sporo do słuchania. Wciąż pozostały chociażby audycje z rockowymi szarpidrutami, czyli szatańską lewacką muzyką. W Trójce trzeba mocniej "przewietrzyć", żeby to radio już w niczym nie przypominało tego, czym było przez kilkadziesiąt lat. Dość szerzenia lewackiej ideologii między innymi poprzez muzykę. O tym, jak bardzo szkodliwa jest lewacka propaganda, niech świadczy profil "Ratujmy Trójkę" na Facebooku i wątpliwy poziom merytoryczny wpisów osób tam piszących... Dość, dość, dość! Pora na nowe radio, nową jakość, nowy poziom, nową Trójkę - dla nowych słuchaczy, a nie dla tych, którzy "słuchali Trójeczki od zawsze i się na niej wychowali". Trochę konserwatywnej publicystyki na antenie już jest, teraz pora wziąć się za ofertę muzyczną i ją poprawić! I bynajmniej nie chodzi mi o granie disco polo (którym się brzydzę!), ale popadanie w taką skrajność jak rockowe szarpidruty też nie jest w porządku. Jest wiele innej, ciekawej, ambitnej, wartościowej muzyki, która jest przyjemna dla ucha i nie powoduje u wrażliwych słuchaczy bólu głowy przy słuchaniu. Niestety dopóki szefem muzycznym Trójki jest Piotr Metz, raczej nie ma co liczyć na poważne reformy warstwy muzycznej, a szkoda. Pozostaje mi więc na razie docenianie w Trójce tylko konserwatywnych audycji publicystycznych i bardzo nielicznych audycji muzycznych, w których nie leci rock.

PS. Po dłuższym zastanowieniu się od 11 sierpnia wróciłem do swojego tradycyjnego, stałego nicka! Doszedłem do wniosku, że przejście na zmienny nick mogło dać podszywaczowi powodu do triumfu, dlatego wracam do stałego nicka, żeby pokazać, że nie boję się tego obleśnego podszywacza! Niech podszywacz robi co chce, a ja go będę po prostu IGNOROWAŁ - nie będę się z nim wdawał w żadną polemikę, nie będę pisał sprostowań, że to nie był mój wpis itd. Podszywaczowi w końcu znudzi się ta dziecinna zabawa! Każdy inteligentny czytelnik, nawet bez moich sprostowań, powinien odróżniać moje wpisy od wpisów podszywacza, ponieważ wpisy podszywacza na ogół są głupiutkie i niedorzeczne (podszywacz najbardziej lubi pisać o wentylatorach i hurtowni), do tego praktycznie zawsze są niepoprawne językowo (podszywacz ma problem z przecinkami). Nie dam podszywaczowi satysfakcji! Nie dam się stąd "wykurzyć"! Na przekór podszywaczowi będę trwał i będę niezłomny!
odpowiedź
User
Zośka
A PR(L)24 leży i zdycha.To znak,że społeczeństwo ma jeszcze olej w głowie i nie daje się nabierać na tą żałosną prymitywną propagandę.
odpowiedź
User
Nie lubie pis
Pomijając fakt iż PR 24 jest skrajnie upolitycznione to jest po prostu kiepskim radiem.Wiadomości raz na godzinę jak w zwykłych stacjach i tylko non-stop pisowskie p..........nie.
88 11
odpowiedź
User
Sławek
Wykonałem już wszystkie swoje czary mary i ZETKA nie rośnie. No o co chodzi?!?!?!
24 17
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
A PR(L)24 leży i zdycha.To znak,że społeczeństwo ma jeszcze olej w głowie i nie daje się nabierać na tą żałosną prymitywną propagandę.

Zapewne lepiej jest się nabierać na żałosną lewacką propagandę TOK FM, no nie?
PR24 nie zdycha. Ma swoich wiernych, oddanych słuchaczy (na przykład mnie) i będzie trwało dla swoich słuchaczy!

i tylko non-stop pisowskie p..........nie.

To dobrze, że PiSowskie, a nie POwskie. Dzięki temu jest wysoki poziom intelektualny. Boże, chroń Polskie Radio przed tymi lewakami z PO!
15 95
odpowiedź
User
kongo
No tak: 2,3 proc słuchalności TOK FM to niebywały sukces.Na bezrybiu i...
17 54
odpowiedź
User
3fan
Przy obecnej polityce antenowej Trójka musi spadać. Na okrągło okołoPiSowska propaganda, złe ułożona ramówka, utrata świetnych korespondentów zagranicznych. Znowu Jethon posprząta?
69 10
odpowiedź
User
drak
No tak: 2,3 proc słuchalności TOK FM to niebywały sukces.
a spójrz na to w ten sposób:
tok fm - 2,3% -> zasięg: ok. 20 miast w Polsce
radio maryja - 1,8% -> zasięg: cały kraj
o pr24 to w ogóle nie ma co pisać
60 7
odpowiedź
User
Marcin
Portalik WM w newsletterze oczywiście atakuje spadek Trójki. A dlaczego? Bo tak wygodniej i na rękę. Po co zajawkować, że lewactwu z Tuk FM także spada?
19 53
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing