Smak najważniejszy przy wyborze wody mineralnej, Liderem Żywiec Zdrój

Przy decyzji, którą markę wody mineralnej lub źródlanej wybrać, najważniejszym czynnikiem dla polskich konsumentów okazał się być jej smak - wynika z badania Pentagon Research.

km
km
Udostępnij artykuł:
Smak najważniejszy przy wyborze wody mineralnej, Liderem  Żywiec Zdrój

Walory smakowe wybieranej wody zostały wskazane jako kluczowe przez ponad połowę badanych. Kolejne pod względem istotności aspekty wpływające na wybór wody sugerują, że dla większości konsumentów jest to proces raczej dyktowany wygodą i nawykami - wybierają produkt dostępny w pobliskim sklepie, ten do którego są przyzwyczajeni lub najkorzystniejszy cenowo.

grafika
grafika
grafika

Nie zaobserwowano istotnych różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami - zarówno pod względem wybieranych marek wody, jak i kryteriów ich wyboru.

Najczęściej wybieraną wodą jest Żywiec Zdrój. Jest to jedna z dwóch marek pierwszego wyboru dla 42% badanych. 36% preferuje Cisowiankę, 23% - Nałęczowiankę, a 14% - Muszyniankę. Wśród spontanicznych wskazań znalazły się także dwie marki stosunkowo nowe na rynku – Kinga Pienińska i Ostromecko.

grafika
grafika

Badanie zostało zrealizowane przez firmę badawczą Pentagon Research w dniach 4-11 lutego 2019 r., na próbie 1000 respondentów zarejestrowanych w internetowym panelu badawczym Pentagon Online (www.pentagononline.pl), w ramach cyklicznego badania "Pentagon Omnibus". Jako technikę badawczą wykorzystano ankietę internetową (CAWI). Próba dobierana była metodą kwotową i jest reprezentatywna pod względem struktury płci i wieku dla populacji mieszkańców Polski w wieku 18-59 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta