SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Smak najważniejszy przy wyborze wody mineralnej, Liderem Żywiec Zdrój

Przy decyzji, którą markę wody mineralnej lub źródlanej wybrać, najważniejszym czynnikiem dla polskich konsumentów okazał się być jej smak - wynika z badania Pentagon Research.

Walory smakowe wybieranej wody zostały wskazane jako kluczowe przez ponad połowę badanych. Kolejne pod względem istotności aspekty wpływające na wybór wody sugerują, że dla większości konsumentów jest to proces raczej dyktowany wygodą i nawykami - wybierają produkt dostępny w pobliskim sklepie, ten do którego są przyzwyczajeni lub najkorzystniejszy cenowo.

Nie zaobserwowano istotnych różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami - zarówno pod względem wybieranych marek wody, jak i kryteriów ich wyboru.

Najczęściej wybieraną wodą jest Żywiec Zdrój. Jest to jedna z dwóch marek pierwszego wyboru dla 42% badanych. 36% preferuje Cisowiankę, 23% - Nałęczowiankę, a 14% - Muszyniankę. Wśród spontanicznych wskazań znalazły się także dwie marki stosunkowo nowe na rynku – Kinga Pienińska i Ostromecko.

Badanie zostało zrealizowane przez firmę badawczą Pentagon Research w dniach 4-11 lutego 2019 r., na próbie 1000 respondentów zarejestrowanych w internetowym panelu badawczym Pentagon Online (www.pentagononline.pl), w ramach cyklicznego badania "Pentagon Omnibus". Jako technikę badawczą wykorzystano ankietę internetową (CAWI). Próba dobierana była metodą kwotową i jest reprezentatywna pod względem struktury płci i wieku dla populacji mieszkańców Polski w wieku 18-59 lat.

Dołącz do dyskusji: Smak najważniejszy przy wyborze wody mineralnej, Liderem Żywiec Zdrój

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl