SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Snap przejmuje startup Fit Analytics. Chce więcej przychodów z segmentu e-commerce

Firma Snap, właściciel aplikacji Snapchat przejęła niemiecki startup Fit Analytics oferujący rozwiązania ułatwiające zakupy właściwego rozmiaru odzieży i obuwia przez klientów sklepów internetowych. Kwota transakcji jest nieznana, dzięki niej Snap chce zwiększyć swoją ofertę dla partnerów pochodzących z segmentu e-commerce.

Spółka Snap jest znana na rynku głównie jako właściciel społecznościowej aplikacji Snapchat. W całym 2020 r. firma zwiększyła swoje przychody o 46 proc. do poziomu ponad 2,5 mld dol., jednak Snap wciąż nie jest rentowny - w ub.r. strata netto zanotowana przez spółkę zamknęła się kwotą przekraczającą 944,8 mln dol.

Fit Analytics w portfolio Snapa

Podstawowe wpływy Snapa pochodzą wciąż z reklam, firma wprowadza na tym polu nowe rozwiązania. Przykładem może być udostępnienie jesienią 2020 r. opcji o nazwie First Commercial zmieniającą sposób wyświetlania reklam w Snapchacie. Oprócz tego Snap stara się przyciągnąć do siebie firmy także w inny sposób, choćby poprzez wprowadzenie rozwiązania o nazwie Brand Profiles, które pozwala markom na tworzenie w Snapchacie ich własnych profili.

Czytaj także: Leo Macias pierwszym szefem globalnej kreacji w Snapchat

Teraz poinformowano, że Snap przejął niemiecki startup Fit Analytics, który funkcjonuje na rynku od 10 lat. Fit Analytics opracował i oferuje narzędzie o nazwie Fit Finder. Pozwala ono sklepom internetowym udostępniać klientom platformę, dzięki której mogą dobrać do swoich wymagań właściwy rozmiar odzieży czy obuwia.

Fit Analytics przekonuje, że Fit Finder jest pomocny w prowadzeniu sprzedaży online, bo m.in. pozwala w znaczący sposób zmniejszyć liczbę dokonywanych przez klientów zwrotów zakupionych towarów z powodu ich niewłaściwego rozmiaru czy dopasowania do konkretnej sylwetki.

Fit Analytics podaje, że obecnie z jego usług korzysta ponad 17 tys. marek z 80 krajów, wśród nich są m.in. North Face, Asos, Calvin Klein, Patagonia czy Puma. Co miesiąc Fit Finder dostarcza użytkownikom na całym świecie z górą miliard rekomendacji podczas dokonywania zakupów.

Czytaj także: Wpisy z Twittera można udostępnić na Snapchacie

Kwoty, za jaką Snap przejął niemiecki startup nie podano. Według zapowiedzi ponad stu pracowników Fit Analytics będzie ściśle współpracować z inżynierami Snapchata, jednak firma pozostanie w Berlinie jak niezależny podmiot.

Przejmując Fit Analytics Snap zamierza poszerzyć swoją ofertę dla marek reklamujących swoje produkty za pośrednictwem Snapchata, jednak Fit Finder będzie także sprzedawany firmom zewnętrznym jako produkt niezależny od platformy społecznościowej.

Dołącz do dyskusji: Snap przejmuje startup Fit Analytics. Chce więcej przychodów z segmentu e-commerce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl