SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Sonda 2” po przeniesieniu do TVP1 straciła widzów

Czwarty sezon „Sondy 2” po przeniesieniu do TVP1 śledzi średnio 500 tys. widzów, o 101 tys. osób mniej niż drugą odsłonę audycji pokazywaną jeszcze w TVP2. Stacja w czasie nadawania misyjnej produkcji wypada najsłabiej na tle swoich głównych konkurentów, a wpływy z reklam wyniosły dotychczas 424 tys. zł.

dr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2”, fot. TVP Article

Program „Sonda 2” w jesiennej ramówce 2017 roku po raz pierwszy pokazywany jest w TVP1. Wcześniej popularnonaukową audycję Tomasza Rożka oglądać można było na antenie siostrzanej Dwójki, jednak Telewizja Polska postanowiła cykl przenieść do Jedynki. - Naturalnym miejscem dla „Sondy 2” jest Jedynka. Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium. „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech - wyjaśniał portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Matyszkowicz, dyrektor TVP1.

Średnia widownia premierowych odcinków czwartej edycji audycji, emitowanych w niedziele około godz. 16.30, w okresie od 3 września do 12 listopada br. wyniosła 500 tys. osób, co przełożyło się na 4,50 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 2,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,09 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął odcinek z 29 października br., który śledziło średnio 616 tys. widzów.

Dla porównania, całą drugą transzę odcinków audycji, pokazywaną w okresie od 3 września do 20 listopada ub.r. (w TVP2 w soboty i niedziele około godz. 14.35) śledziło 601 tys. osób, co dało stacji 6,37 proc. udziału w 4+, 3,86 proc. w 16-49 oraz 5,05 proc. w 16-59. Oznacza to, że cykl stracił 101 tys. widzów.

- Przez cały wrzesień „Sonda 2” ukazywała się zgodnie z harmonogramem, i w ciągu tego miesiąca wraz z każdym kolejnym odcinkiem zyskała łącznie 100 tys. widzów (pierwsza emisja w tym miesiącu miała około 460 tys. osób, a ostatnia - około 560 tys. oglądających). Na początku października z ramówki stacji wypadły dwie premiery cyklu z rzędu, przez co oglądalność programu po przerwie spadła do około 430 tys. osób., by w kolejnych tygodniach znów się odbudowywać - tym razem do 620 tys. widzów odcinka z 29 października - tłumaczy portalowi Witrtualnemedia.pl Tomasz Rożek, gospodarz audycji.

TVP1 w czasie emisji „Sondy 2” zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest Polsat, który pokazyuje wówczas gł. powtórki programu „Twoja twarz brzmi znajomo”, co przekłada się na 11,10 proc. udziału. Drugi jest TVN (pasmo filmowe; 7,48 proc. udziału), a trzecia - TVP2 (gł. powtórki „The Voice of Poland”; 5,86 proc. udziału).

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Wpływy z reklam wokół 9 premierowych odcinków czwartej serii audycji wyniosły 424 tys. zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W najbliższych tygodniach z powodu transmisji PŚ w skokach narciarskich „Sondę 2” znowu będą czekać przerwy w emisji. Nowe odcinki audycji Jedynka pokaże w drugiej połowie grudnia i w styczniu (dotychczas wyemitowano 9. z zaplanowanych 14. odcinków czwartej edycji misyjnego cyklu).

„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,14 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Sonda 2” po przeniesieniu do TVP1 straciła widzów

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Pól miliona nie jest złe jak na taki program, nie dla mas.
14 19
odpowiedź
User
piSS ci mordę zdradziecką lizał
Kolejny sukces :D Trzeba tylko podać badania z Netii i zaraz skoczy oglądalność o 50 mln więcej :D
Kim trzeba być żeby tak wszystko partolić w tv ? Odp.:pisowcem :D
38 9
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Mnie zyskała, bo mam już dość w telewizji komercji i sieczki (którą przez lata całe oglądałem z upojeniem, ale mi się znudziła!). Zacząłem poszukiwać w telewizji takich poważnych programów, z których można zaczerpnąć jakiejś wiedzy, posłuchać inteligentnych ludzi, a nie wesołych DJ-ów pieprzących trzy po trzy. "Sondę 2" ogląda się całkiem przyjemnie i nie podczas oglądania tego programu nie mam wrażenia, że ktoś mi robi sieczkę z mózgu. Wręcz przeciwnie - czuję, jak mój mózg wzbogaca się o nową wiedzę.
9 19
odpowiedź
User
rozbawiony
Mnie zyskała, bo mam już dość w telewizji komercji i sieczki (którą przez lata całe oglądałem z upojeniem, ale mi się znudziła!).

Ale TVP1 czy TVP2 to jeden pies, a wydaje mi się, że artykuł jest o tym, że na Jedynce straciła widzów... Musisz zawsze pisać nie na temat?
14 0
odpowiedź
User
seba
pomysł na program dobry tylko wykonanie słabe, polecam cykl "JAK TO JEST ZROBIONE" Discovery.
My nie potrzebujemy prowadzącego w stylu p. Rożka czy p. Brzózki my chcemy ciekawego programu popularno naukowego a doświadczenie pokazuje, że "prowadzący" zazwyczaj przeszkadzaja,
22 1
odpowiedź
User
prawnik
Naturalnym miejscem dla "Sondy" jest "Dwójka".

Nadto "Sonda" tak naprawdę nie jest w stanie konkurować z programami dostępnymi w sieciach płatnych. Ani z Discovery, ani z History.
15 1
odpowiedź
User
Niesmak
Jakoś ten spadek nie dziwi. Kto dzisiaj ogląda "jedynkę"? duchowi bracia Mańka Kowalskiego!
21 2
odpowiedź
User
Tomasz
Na tym portalu newsy dotyczące TVP zawsze mają wydźwięk negatywny, w przeciwieństwie do newsów o np o TVN. Przypadek?
10 19
odpowiedź
User
Kacper
Nic nie słyszałem o żadnych przenosinach, więc może to dlatego? Chociaż sam uważam, że TVP1 jest lepszym miejscem na własne produkcje - raz, że u większości (większość kablówek + naziemna) są na 1. miejscu na liście, a dwa że "Dwójka" ma dość archaiczną ramówkę, czyli tylko jeden serwis dziennie, nudny poranek, a reszta pozycji tylko w prime-time i niedzielne popołudnia (podobnie ma TVN, ale zamiast niedziel - paradokumenty w dni robocze), a z kolei "Jedynka" - pomimo idiotycznych decyzji Brauna i Kurskiego - dalej "żyje" przez prawie cały dzień.
2 6
odpowiedź
User
seba
odnośnie komentowania to chyba taki urok, TVP jedzie z "naszych" TVN z kasy reklamodawców, więc TVP zawsze będzie miała wyżej poprzeczkę zawieszoną.
Odnośnie programu to my lubimy tam zawsze jakiegoś człowieczka wsadzać a na discovery wsadzają wiedzę to jest ta subtelna różnica, zamiast 5000 dniówki dla prowadzącego i 50000 na studio z całą oprawą i ludzi tam pracujących podkupcie w końcu jakiegoś specjalistę i zacznijcie produkować jeszcze ciekawiej by można było tych programów używać w szkole jako pomocy dydaktycznych
10 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing