ROZWIŃ

Spadek sprzedaży pecetów w IV kw., wzrost w całym 2014 r. Liderem Apple

W IV kwartale 2014 roku na świecie sprzedano o 6 proc. mniej pecetów w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 - wynika z danych firmy analitycznej Canalys, która w swojej analizie rynku PC uwzględnia tablety.

km
km
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy
Spadek sprzedaży pecetów w IV kw., wzrost w całym 2014 r. Liderem Apple

Globalna sprzedaż pecetów zmalała w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku o 6 proc., do 148 milionów sztuk. Sprzedaż tabletów zmniejszyła się rok do roku o 12 proc., do 67 milionów sztuk (pierwszy spadek r/r w historii). Spadek odnotowano także w przypadku komputerów desktopowych, a wzrosła tylko sprzedaż notebooków, jednak zaledwie o 1 proc.

Liderem rynku było w IV kwartale Apple, z blisko 27 milionami sprzedanych pecetów. Drugie Lenovo zanotowało wzrost sprzedaży rok do roku o 6 proc., do niemal 20 milionów urządzeń, zwiększając swój rynkowy udział do 13,3 proc. Z pierwszej trójki wypadł Samsung, na którego miejsce wskoczyła firma HP, która z wynikiem ponad 17 milionów sprzedanych pecetów i 17-proc. wzrostem, zanotował swój najlepszy kwartał od III kwartału 2011 roku.

grafika

W całym 2014 roku na świecie sprzedano 528 milionów pecetów - o 3 proc. więcej niż w roku 2013.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Publicis wygrywa globalny budżet mediowy Aldi

Publicis wygrywa globalny budżet mediowy Aldi

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń