Co więcej, badania pokazują, że reklamy korzystające z Advantage+ Creative generują aż o 14% wyższy zwrot z każdego wydanego dolara w porównaniu do tradycyjnych kampanii. To jak mieć marketingowego asystenta, który działa 24/7, optymalizując twoje kampanie i pozwalając skupić się na tym, co naprawdę ważne – kreatywności i strategii.
Jak działa Meta Advantage+?
Narzędzia z pakietu Advantage+ automatyzują skomplikowane i czasochłonne zadania, takie jak targetowanie, optymalizacja materiałów reklamowych oraz wybór umiejscowień. Dzięki nim system sam analizuje zachowania odbiorców, testuje różne wersje reklam i dostarcza te najbardziej efektywne.
Teraz marketerzy nie muszą już tworzyć kilku wersji kampanii, z różnymi ustawieniami targetowania i kreacjami reklamowymi. Sztuczna inteligencja sama dobiera optymalne ustawienia, automatycznie testując kreacje w czasie rzeczywistym i wyświetlając reklamy, które będą najbardziej interesujące dla danej grupy odbiorców.

Jak podaje Meta, obecnie prawie wszyscy jej reklamodawcy korzystają z co najmniej jednego z produktów reklamowych opartych na sztucznej inteligencji. Należy przy tym podkreślić, że nie zastępują one pracy marketingowców, a jedynie ją uzupełniają i zwiększają efektywność.
– Meta nieustannie rozwija gamę rozwiązań Advantage+, aby pomóc reklamodawcom osiągać lepsze wyniki przy mniejszych nakładach pracy. Automatyzacja w połączeniu z uczeniem maszynowym umożliwia personalizację na niespotykaną dotąd skalę, ale jest jeden warunek. Potrzeba dużo różnorodnych kreacji. System może je dodatkowo różnicować we własnym zakresie za pomocą genAI. Oczywiście, reklamodawcy zachowują nad tą twórczością kontrolę– nadzór ludzi nad pracą systemu pozostaje konieczny, ale większość pracy może z dobrym skutkiem wykonywać maszyna pozostająca wrażliwa na wszystkie sygnały pozwalające maksymalizować zwrot z inwestycji. Advantage+ to przyszłość efektywnej reklamy cyfrowej – podkreśla Adam Nowakowski, Agency Partner w Meta.

Dla kogo?
Kampanie Advantage+ to rozwiązanie, które świetnie sprawdzi się w przypadku firm dążących do maksymalizacji sprzedaży online, szczególnie w obszarach takich jak e-commerce czy sprzedaż detaliczna. Narzędzie działa tak, aby przede wszystkim ułatwić życie marketerom i reklamodawcom, którzy oczekują prostych, a zarazem skutecznych narzędzi pozwalających na szybkie uruchomienie zoptymalizowanych kampanii. Meta Advantage+ sprawdza się m.in. w przypadku kampanii, które są nastawione na połączenie różnych formatów reklam (wideo, obrazów, katalogów), zwiększenie sprzedaży online czy testowanie nowych rynków.
Z narzędzi chętnie korzystają również agencje mediowe przy kampaniach realizowanych dla ich klientów, o czym mówi Wojciech Żywolt, regional paid social senior specialist w WPP Media:
– W naszych codziennych działaniach wykorzystujemy kampanie sprzedażowe Meta Advantage+, z racji tego, że lubimy wspierać się sztuczną inteligencją - mówi. - Dzięki kampaniom Advantage+ możemy wykorzystywać budżet znacznie efektywniej, zwiększamy zasięg naszych kampanii, docieramy do nowych odbiorców, ale co najważniejsze podnosimy cały czas sprzedaż. Tym samym nasza praca stała się znacznie efektywniejsza i prostsza – dodaje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Maksymalizacja sprzedaży dzięki kampaniom zakupowym i reklamom katalogu
Mówiąc o zwiększaniu efektywności, nie sposób pominąć kampanii zakupowych oraz reklam katalogu Advantage+.
Kampanie zakupowe to zaawansowane narzędzie, które wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do optymalizacji wyświetlania reklam produktów, dążąc do maksymalizacji sprzedaży. Zamiast ręcznego konfigurowania wielu kampanii z różnymi targetowaniami i kreacjami, marketer może skonfigurować jedną kampanię, a Meta automatycznie przetestuje setki kombinacji, aby znaleźć te najbardziej skuteczne. Dane potwierdzają, że reklamodawcy, którzy wykorzystali kampanie sprzedażowe Advantage+, odnotowali obniżenie kosztu pojedynczej konwersji średnio o 9%, a testy wykazały, że kampanie te zmniejszyły średni koszt pozyskania klienta o 17%.

Z kolei reklamy katalogu Advantage+ automatycznie wyświetlają spersonalizowane rekomendacje produktów w reklamach karuzelowych, bazując na zainteresowaniach i aktywności online użytkownika. Dzięki temu reklamodawcy mogą dostarczać bardziej angażujące informacje o produktach, również w formatach wideo, a reklamy te pojawiają się także w rolkach, umożliwiając łatwe przeglądanie wielu produktów jednocześnie.
Do zalet reklamy katalogu Advantage+ należą:
- personalizacja na masową skalę (generowanie tysięcy spersonalizowanych reklam z jednego katalogu)
- strategiczny retargeting (przypominanie o oglądanych produktach)
- efektywność operacyjna (automatyczna optymalizacja bez potrzeby ręcznego tworzenia reklam dla każdego produktu).
Nie dziwi więc, że wśród reklamodawców emitujących reklamy katalogu Advantage+ odnotowano aż 39% wzrost zwrotu wydatków na reklamę. Dodatkowo, połączenie reklam graficznych, wideo i katalogowych w jednej kampanii Advantage+ może zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę o 8%, a firmy korzystające z tej technologii notują średnio 32% wyższy ROAS.

Meta Advantage+ to nieocenione wsparcie dla każdego marketera, dążącego do maksymalizacji wyników i optymalizacji zasobów. Jego kluczową zaletą jest uwolnienie najcenniejszego zasobu w pracy marketera – czasu.
Automatyzacja, zwłaszcza ta napędzana generatywną AI, zwiększa wydajność i pozwala specjalistom skupić się na strategii oraz kreatywności, która jest w stanie dodać do reklamy nieodzowny ludzki pierwiastek. Choć AI pomaga nadążać za trendami poprzez szybką dywersyfikację formatów, nie zastąpi marketera w zrozumieniu, dlaczego konkretne reklamy rezonują z odbiorcami. Bez tego ludzkiego wglądu żadna kampania nie osiągnie pełnego potencjału.











