SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadek wydatków reklamowych w USA w I połowie roku

Amerykańskie wydatki reklamowe w I połowie bieżącego roku wyniosły 72,6 miliarda dolarów, co oznacza, że zmniejszyły się o 0,3 procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Spadek wydatków reklamowych w USA w I połowie roku

Jak informuje serwis Brandweek, powołując się na dane firmy badawczej TNS Media Intelligence, to pierwszy od 2001 roku przypadek, żeby wydatki reklamowe na amerykańskim rynku zanotowały spadek przez dwa kolejne kwartały.

Wzrost wydatków zanotowano w czterech kategoriach: reklama internetowa (o 17,7 procenta do poziomu 5,52 miliarda dolarów), reklama w czasopismach (o 6,9 procenta do poziomu 11,5 miliarda dolarów), outdoor (wzrost o 3,6 procenta do poziomu 1,9 miliarda dolarów) oraz reklama w telewizji kablowej (wzrost o 2,8 procenta do poziomu 8,38 miliarda dolarów). Tymczasem spadek nakładów wystąpił w przypadku telewizji, gazet i radia.

W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku 10 największych amerykańskich reklamodawców przeznaczyło na swoją promocję łącznie 9 miliardów dolarów - o 2,2 procenta mniej niż przed rokiem. Ci reklamodawcy to kolejno: Procter & Gamble (1,6 miliarda dolarów przeznaczonych na reklamę w I połowie roku), AT&T (1,1 mld), Verizon Communications (1,04 mld), General Motors (958,9 miliona dolarów), Ford Motor (864,9 mln), Time Warner (793,3 mln), Johnson&Johnson (725,9 mln), Sprint Nextel (689,2 mln), Walt disney (663,8 mln) oraz National Amusements (589,8 mln).

źródło: Brandweek

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spadek wydatków reklamowych w USA w I połowie roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl