SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników, „Rzeczpospolita” najbardziej w dół

W sierpniu br. wszystkie dzienniki pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.

Article

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w sierpniu 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 297 853 egz. W porównaniu do sierpnia 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 2,81 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,90 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 138 838 egz., notując spadek o 10,85 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,31 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 9,28 proc. i wyniosła 104 417 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,01 proc.

Z kolei największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce szóste. Jej wynik zmalał bowiem o 17,10 proc. do 7 624 egz.

ZKDP

sierpień

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

301 172

301 172

297 853

3 106

310 074

310 074

306 472

3 358

Super Express

140 519

139 799

138 838

961

157 444

156 724

155 736

988

Gazeta Wyborcza

174 637

153 542

104 417

46 908

193 759

170 058

115 101

52 778

Przegląd Sportowy

36 488

36 488

35 505

588

40 615

40 615

39 566

615

Gazeta Polska Codziennie

19 407

19 288

18 967

164

20 151

20 129

19 515

76

Rzeczpospolita

55 836

55 445

7 624

38251

57 170

55 162

9 197

38739

Dziennik Gazeta Prawna

49 167

40 892

5 312

26 045

52 821

42 380

6 207

27 265

Puls Biznesu

11 684

10 328

1 639

6 099

12 251

10 605

1 715

6 592

Parkiet Gazeta Giełdy

5 301

4 626

1 284

1 520

4 919

4 529

1 457

1 478

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników, „Rzeczpospolita” najbardziej w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sepp Zblatter
Gazety, czasopisma słowem papierowa konfekcja prasowa stają się powoli albo tandetnymi komiksami albo katalogami reklam, dlatego ich śmierć jest nieuchronna, bliska i nieodwołalna.
18 11
odpowiedź
User
Bobby
Gazety, czasopisma słowem papierowa konfekcja prasowa stają się powoli albo tandetnymi komiksami albo katalogami reklam, dlatego ich śmierć jest nieuchronna, bliska i nieodwołalna.


W zamian będziesz miał wysokiej klasy dziennikarstwo internetowe ;-)
14 9
odpowiedź
User
NICK
Gratulujemy Super Expressowi
11 10
odpowiedź
User
DOra
To pokazuje, jaka jest prawda o sprzedaży gazet. Te wszystkie teksty sponsorowane, mniej lub bardziej otwarcie, te teksty reklamowe, lobbingowe itd. itp. to tylko żałosne poszukiwanie pieniędzy na przetrwanie. A treści coraz gorsze. Prasa umiera
12 8
odpowiedź