SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników w maju. „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w maju br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w maju 2018 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 246 070 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2017 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,12 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,83 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 113 043 egz., notując spadek o 12,91 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,36 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała najbardziej w zestawieniu - o 17,27 proc. i wyniosła 62 221 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,16 proc.

Jak już informowaliśmy Grupa Agora przedstawiła kilka dni temu strategię na lata 2018-2022 z której wynika, że sporą część pieniędzy przeznaczy na akwizycję - 500 mln złotych, 200 mln złotych na rozwój kin Helios, a także na sieć restauracji. W sumie na inwestycje do 2022 roku ma wydać maksymalnie ok. 930 mln zł.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników w maju. „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolp
za spadek sprzedaży w kioskach na pewno odpowiada pis;) jak delikwent prosi o giewu to Pan Kioskarz nie ma jak wydac reszty.a jak poprosiłem jakąś gazetę prawicowa to dostałem za darmo;) to nie czytelnicy decydują, to spisek na pewno
27 19
odpowiedź
User
Kaz
Kolejne redukcje na Czerskiej tuż po kanikułach...
34 12
odpowiedź
User
Wolak
Czytam GW internetowo, po co mi więc chodzić do kiosku? Podobnie tygodników. W wersji papierowej kupuję jeszcze magazyny popularnonaukowe i tyle.
15 26
odpowiedź
User
„Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół
Nic tak nie cieszy Polaków jak spadki Wyborczej. Okręt flagowy Agory tonie. POwodzenia! - czyli podwodnego zanurzenia razem z nowoczesną platformą wiertniczą (tvn).
35 15
odpowiedź
User
polka
Nic tak nie cieszy Polaków jak spadki Wyborczej. Okręt flagowy Agory tonie. POwodzenia! - czyli podwodnego zanurzenia razem z nowoczesną platformą wiertniczą (tvn).

Jakich Polaków? Chyba tylko doły społeczne i umyslowe.
15 24
odpowiedź