SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spot Alior Banku „przerywający blok reklamowy” wprowadzał odbiorców w błąd

Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot radiowy Alior Banku zaczynający się od słów „Pozwoliliśmy sobie na chwilę przerwać blok reklamowy” naruszył kodeks branżowy, ponieważ mógł wprowadzać odbiorców w błąd.

Spot Alior Banku „przerywający blok reklamowy” wprowadzał odbiorców w błąd

Autor skargi dotyczącej radiowej reklamy Alior Banku zwrócił uwagę, że zaczyna się ona od stwierdzenia: „Pozwoliliśmy sobie na chwilę przerwać blok reklamowy”, podczas gdy zgodnie z prawem reklamy muszą być oznaczone. „Ta forma reklamy sugeruje, że komunikat nie jest reklamą” - ocenił odbiorca.

Alior Bank bronił się, twierdząc, że spot mimo wszystko został wyemitowany w obrębie bloku reklamowego, a więc zgodnie z normami prawnymi.

„Emisja w bloku reklamowym jest podstawowym czynnikiem umożliwiającym odróżnienie reklamy od pozostałych części programu radiowego (telewizyjnego). Jest to bezpośrednie zakomunikowanie odbiorcy, iż ma do czynienia z reklamą” - ocenili przedstawiciele banku. Ich zdaniem wyraźne oznaczenie bloku reklamowego na jego początku oraz końcu zwalnia odbiorcę z konieczności analizy słuchanej treści.

„Rozpoczęcie bloku reklamowego wyraźnie zasygnalizowane odbiorcy słowem ‘reklama’, powoduje, że bez cienia wątpliwości może on przyjąć, że emisja jakiegokolwiek materiału, aż do momentu usłyszenia motywu sygnalizującego zakończenie bloku reklamowego stanowi przekaz reklamowy” - stwierdzili.

Dodali, że również autor skargi dotyczącej spotu Alior Banku miał świadomość, że jest on reklamą, bo inaczej nie złożyłby protestu w tej sprawie. „Nadawca umieścił reklamę w bloku reklamowym, co wyklucza możliwość powzięcia jakichkolwiek wątpliwości przez jej odbiorcę co do charakteru przekazu. Skarżący takich wątpliwości nie miał i nie ma. Prowadzi jedynie hipotetyczne rozważania, stanowiące podstawę skargi, które wobec oczywistego stanu faktycznego w niniejszej sprawie, tj. wyemitowania reklamy w bloku reklamowym, nie mają istotnego znaczenia, tj. pozwalającego na uznanie skargi za zasadną” - podsumował bank.

Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że spot poprzez swoje początkowe słowa może wprowadzać odbiorców w błąd, gdyż sugeruje, że mamy do czynienia z ważnym komunikatem, a nie z przekazem reklamowym. Tym samym stwierdzenie „Pozwoliliśmy sobie przerwać na chwile blok reklamowy” powinno zostać usunięte ze spotu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spot Alior Banku „przerywający blok reklamowy” wprowadzał odbiorców w błąd

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Słuchacz
Kolejny przykład, że tak czy inaczej KRRiT traktuje mnie jak debila.

Kurtyny przed reklamami czy TV, czy radiowymi to tylko i wyłącznie potwierdzenie tej tezy.

"UWAŻAJ DEBILU! TERAZ APLIKUJEMY CI REKLAMY". Obraża mnie to jako odbiorcę mediów, a poza tym powoduje ograniczenie kreatywności twórców i nadawców.
KRRIT musi trzymać łapę na kasie. I tak, mierny spot musi się wybić spośród miernoty, dlatego jest krzykliwy i nachalny.
Wyobraźmy sobie, że opadają kurtyny przed i po reklamach.

I co widać?

Gołą du.ę KRRiT.
odpowiedź