Spotify otwiera się na zewnętrzne aplikacje (wideo)

Spotify zaprezentował nową platformę, która umożliwia zewnętrznym twórcom oprogramowania i firmom medialnym budowanie aplikacji współpracujących z muzycznym serwisem.

km
km
Udostępnij artykuł:

Deweloperzy będą mogli pisać programy, które wzbogacą odtwarzacz muzyczny Spotify o nowe funkcjonalności dla użytkowników, np. możliwość zobaczenia tekstu piosenki czy zakupu biletu na koncert aktualnie słuchanego artysty.

Wśród pierwszych partnerów Spotify jest "Rolling Stone", którego aplikacja zaoferuje dostęp do recenzji z magazynu i muzycznych rekomendacji. Swoje aplikacje będą także mieć m.in. Billboard (lista najlepiej sprzedających się płyt i piosenek), internetowe radio last.fm, TuneWiki (teksty utworów) i Moodagent (pomoc w wyborze piosenek na podstawie nastroju użytkownika).

Aplikacje będą darmowe, a dostęp do nich będzie możliwy poprzez zakładkę w desktopowym kliencie Spotify. W planach jest również integracja z wersjami serwisu na urządzenia mobilne.

Spotify ma obecnie około 10 milionów aktywnych użytkowników, w tym 2,5 miliona korzystających z płatnej wersji serwisu (więcej na ten temat).

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami