Spotify pozwoli targetować reklamy na podstawie playlist użytkowników

Na początek maja br. serwis Spotify zapowiada narzędzie o nazwie Playlist Targeting, które pomoże reklamodawcom komunikować się z odbiorcami na podstawie ich muzycznych preferencji. - Nowe narzędzie pozwala na niespotykany dotąd sposób docierania do użytkowników streamingu - podkreśla Jeff Levick ze Spotify.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W komunikacie Spotify zaznacza, że zapowiadana platforma wykorzystuje dane z 1,5 mld playlist zapisanych w serwisie. Dzięki temu firmy będą mogły docierać do użytkowników nie tylko na podstawie takich kryteriów jak wiek, płeć, położenie geograficzne czy język, ale także z wykorzystaniem danych dotyczących ich muzycznych zwyczajów.

Pomysł Spotify na nowe narzędzie opiera się na obserwacji, według której użytkownicy często dobierają playlisty dostosowane do konkretnego rodzaju aktywności. Inne składanki utworów są odtwarzane podczas uprawiania sportu czy w drodze do pracy, inne zaś stosują rodzice dla swoich dzieci.

Z wewnętrznych danych cytowanych przez Spotify wynika, że wszystkie kierowane kampanie w serwisie docierają do wysoko zaangażowanej grupy odbiorców działającej na wielu platformach, przy zachowaniu 100 proc. share of voice – średnio 148 min. na użytkownika dziennie.

- Playlist Targeting to nowe narzędzie do kierowania kampanii bazujące na znajomości zachowań naszych użytkowników w 58 różnych krajach - podkreśla Jeff Levick, dyrektor ds. przychodów w Spotify. - Pozwala to na niespotykany dotąd sposób docierania do użytkowników streamingu.

Obecnie serwis Spotify jest dostępny w 58 krajach na świecie, a liczba jego użytkowników przekracza 60 mln. W I kwartale br. przychód Spotify z reklam wzrósł rok do roku o 53 proc. na komputerach stacjonarnych oraz o 380 proc. na urządzeniach mobilnych

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski