SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwis „Sprawiedliwych sądów” tak jak KODuj24.pl i Oko.press ma poniżej 40 tys. użytkowników dziennie

Przez pierwszy tydzień działania serwis Sprawiedliwesady.pl, będący elementem kampanii organizowanej przez Polską Fundację Narodową, tylko jednego dnia miał ponad 40 tys. realnych użytkowników. Serwis notuje podobną odwiedzalność jak KODuj24.pl i Oko.press.

Article

Właściwa odsłona kampanii „Sprawiedliwe sądy” ruszyła w piątek 8 września. Akcja, organizowana przez Polską Fundację Narodową, ma na celu przekonać polskie społeczeństwo, że nasz system sądowniczy wymaga gruntownej reformy.

O kampanii dyskutowano dużo od momentu jej startu, często w negatywnym kontekście. Kontrowersje wzbudziło to, że organizuje ją Polska Fundacja Narodowa, która dysponuje budżetem ok. 100 mln zł rocznie ze środków 17 czołowych spółek skarbu państwu, oraz fakt, że stronę internetową akcji przygotowała agencja Solvere, założona niedawno przez Piotra Matczuka i Annę Plakwicz, którzy poprzednio pracowali w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zajmując się m.in. wizerunkiem Beaty Szydło. Skrytykowało to wielu polityków opozycji i publicystów.

Kampania obejmuje też spot w telewizji oraz billboardy. Wszystkie reklamy odsyłają na stronę internetową Sprawiedliwesady.pl (działającą też pod adresem Takjakbylo.pl). Wiceprezes PFN Maciej Świrski poinformował, że budżet akcji wynosi ok. 10 mln zł, a agencja Solvere otrzyma 240 tys. zł honorarium.

Według badania Gemius/PBI od 8 do 13 września Sprawiedliwesady.pl tylko jednego dnia miały ponad 40 tys. realnych użytkowników - w środę 13 września odwiedziło ją 60,1 tys. internautów, którzy wykonali 133,3 tys. odsłon, a każdy spędził w serwisie średnio 49 sekund.

W pozostałe dni witrynę odwiedziło niewystarczająco dużo uczestników badania Gemius/PBI, żeby jej odwiedzalność mogła zostać oszacowana. W praktyce oznacza to, że miała wtedy poniżej 40 tys. użytkowników dziennie.

Podobne statystyki jak Sprawiedliwesady.pl zanotowały w tym okresie serwisy KODuj24.pl i Oko.press, publikujące dużo treści krytycznych wobec działań obozu rządzącego, m.in. reformy sądownictwa. Koduj24.pl 9 wrzenia miało 69,9 tys. użytkowników i 86,5 mln odsłon, a 10 września - 54,8 tys. użytkowników i 144,7 tys. odsłon, natomiast Oko.press 12 września zanotował 58,9 tys. użytkowników i podobną liczbę odsłon, a 13 września - 44,9 tys. użytkowników i 49,4 tys. odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwis „Sprawiedliwych sądów” tak jak KODuj24.pl i Oko.press ma poniżej 40 tys. użytkowników dziennie

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wojteq
Zarówno oko.press jak i koduj24 to serwisy obliczone na długotrwałą działalność. Sprawiedliwesady.pl to strona, która zniknie jak tylko sprawa (reforma) się zakończy. Co wy tu porównujecie? Co to za artykuł?
24 9
odpowiedź
User
zed
Dlaczego porównanie akurat z koduj24? To jakieś żarty?
13 8
odpowiedź
User
jak
Dobry masz podpis autorze. TW. To jak u Wałęsy w teczkach.
12 8
odpowiedź
User
Polak
No nie wytrzymam. Takiej propagandy to dawno nie uświadczyłem. Przecież oko i koduj to mają być portale lub raczej wortale (bo tematyka jest jednorodna - antypis), a sprawiedliwe sądy to pojedyncza akcja, portal z informacją na jeden temat. To pokazuje, jak niemal nie istnieją te dwa portale. Bo to tak jakby telewizja A puszczała 24/7 jeden program i porównać to do dwóch innych telewizji i powiedzieć, że mają identyczne oglądalności. Przecież jak ktoś wejdzie na te sądy raz czy dwa, to dowie się co chce i już nie wchodzi.
11 8
odpowiedź
User
Polak
Naprawdę ciekawe porównanie. Wygląda tak jakby porównywać obroty (w sztukach) salonu samochodowego i sklepu warzywnego. Skoro oba sprzedają po mniej więcej tyle samo sztuk produktów (np. 5 różnych aut i 5 różnych warzyw dziennie) lub mają po tyle samo klientów, np. po 3 osoby, to znaczy że warzywniak nie ma się czego wstydzić i jest poważnym sklepem.
11 8
odpowiedź