Sprzedajemy.pl ze wzrostem wpływów o 47 proc., inwestuje w mobile

W ub.r. wydawca serwisu ogłoszeniowego Sprzedajemy.pl zanotował wzrost wpływów sprzedażowych o 46,6 proc. do 3,17 mln zł oraz 222,9 tys. zł zysku netto (wobec 1,19 mln zł zysku w 2016 roku). Firma spodziewa się w br. ok. 4,5 mln zł przychodów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Sprzedajemy.pl ze wzrostem wpływów o 47 proc., inwestuje w mobile
fot. Shutterstock.com

Przychody sprzedażowe Sprzedajemy.pl zwiększyły się w skali roku z 2,16 do 3,17 mln zł. W serwisie można za darmo oferować różne produkty - nie są pobierane ani opłaty za wystawienie oferty ani prowizja ze sprzedaży. Transakcje są finalizowane zazwyczaj poprzez kontakt osobisty, a na stronie sprzedawane głównie produkty używane.

Na czym więc zarabia Sprzedajemy.pl? W sprawozdaniu do KRS wydawca serwisy wyliczył, że w ub.r. rozwijał sprzedaż contentu premium, reklam oraz wprowadził nowe usługi płatne zwiększające skuteczność ogłoszeń.

Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. Sprzedajemy.pl odwiedziło 4,94 mln internautów, którzy wykonali 55,49 mln odsłon, a każdy korzystała ze strony średnio przez 9 minut i 32 sekundy.

Sprzedajemy.pl stawia na mobile, jest zależne od OLX.pl i Google

W br. Sprzedajemy.pl inwestuje w technologie mobilne, zamierza też poprawić jakość wyszukiwania i filtrowania ofert. - W planach zarządu istotne miejsce zajmują również działania mające na celu zwiększenie strumienia przychodów dzięki poszerzaniu oferty dodatkowych usług płatnych. Szczególne znaczenie ma tu rozbudowa oferty dla małych i średnich firm, których liczba dynamicznie rośnie - opisano w sprawozdaniu.

Spółka spodziewa się, że w br. ok. osiągnie 4,5 mln zł przychodów i wzrost zysku netto.

Dla Sprzedajemy.pl ważne są działania dwóch innych serwisów: OLX.pl i wyszukiwarki Google. Firma w sprawozdaniu przyznaje, że Grupa OLX z dużym zapleczem kadrowym i finansowym zajmuje dominującą pozycję w branży serwisów ogłoszeniowych. - Zmiany algorytmów jej wyszukiwania lub inne działania firmy Google mogą skutkować zmianami i fluktuacjami w ruchu internetowym uzyskiwanym z tejże wyszukiwarki - dodało kierownictwo Sprzedajemy.pl.

Koszty operacyjne firmy zwiększyły się z 2,14 mln zł w 2016 roku do 2,97 mln zł w ub.r. Najmocniej poszły w górę wydatki na usługi obce - z 815,9 tys. zł do 1,39 mln zł. Natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 524,9 do 621,9 tys. zł. W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 4,96 etatu, wobec 3,92 rok wcześniej.

Spóła osiągnęła w ub.r. 204,7 tys. zł zysku ze sprzedaży, wobec 27,8 tys. zł rok wcześniej. Jednak w 2016 roku zanotowała też 1,14 mln zł wpływów finansowych, dzięki czemu jej zysk netto wyniósł 1,19 mln zł. W ub.r. miała natomiast 222,9 tys. zł zysku netto.

W kwietniu ub.r. firma zaciągnęła 200 tys. zł pożyczki z oprocentowaniem w wysokości 5 proc. Początkowo miała zostać spłacona po roku, ale wiosną br. przedłużono jej spłatę o rok.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii