SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” najchętniej kupowanym dziennikiem w I kwartale. „Gazeta Polska Codziennie” najbardziej w dół, w górę „Parkiet” i „Puls Biznesu”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w pierwszym kwartale br. był „Fakt”. Liderem spadków była „Gazeta Polska Codziennie”, w górę „Parkiet” i „Puls Biznesu”. Prawie wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedażą w historii.

Article

W pierwszym kwartale 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 229 415 egz., czyli o 11,28 proc. mniej niż w pierwszym kwartale poprzedniego roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do ostatnich 10 lat tytuł ten cechuje się stabilnym spadkiem sprzedaży, np. w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku średni wynik tego tygodnika zmalał o 33,43 proc,. a w porównaniu do pierwszego kwartału 2010 roku - o 48,08 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 116 323 egz. Jego wynik zmniejszył się o 7,21 proc. Analizując dane z wielu lat wynika, że tytuł ten w cykl spadającej sprzedaży wszedł w 2008 roku. Od pierwszego kwartału 2010 roku jego wynik zmalał o 35,49 proc.

W 2008 roku sprzedaż „Gazety Wyborczej” wynosiła 411 tys. egz.

Ostatnią lokatę podium zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 7,34 proc. do 91 506 egz. Tytuł ten zanotował największy spadek sprzedaży w porównaniu do danych z 2018 roku - w tym ujęciu wyniósł on 76 proc. (sprzedaż na poziomie 411 tys. egz.).

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 41 296 egz.; w dół o 9,18 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 39 127 egz.; - 5,12 proc.).

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, wynoszący 17,11 proc. do 13 721 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl wszystkie dzienniki oprócz „Parkietu” (Gremi Business Communication) i „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich wyników dla pierwszego kwartału. W ostatnich latach jednak rozwija się sprzedaż e-wydań dzienników, czyli dostępnych w Internecie wersji gazet, identycznych pod względem zawartości z wersjami papierowymi.

W marcu wzrosła sprzedaż „Parkietu” i „Pulsu Biznesu”

W marcu 2019 roku liderem również był „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2018 roku zmniejszyła się o 12,62 proc. do 223 003 egz.

Drugi był „Super Express”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 117 815 egz., po spadku o 7,88 proc. Trzecią lokatę zajęła „Gazeta Wyborcza” (90 360 egz.; w dół o 10,70 proc.).

Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Gazeta Polska Codziennie”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 16,59 proc. Największym wzrostem pochwalić się mógł tutaj „Parkiet” - było to 7,68 proc.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” najchętniej kupowanym dziennikiem w I kwartale. „Gazeta Polska Codziennie” najbardziej w dół, w górę „Parkiet” i „Puls Biznesu”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
good
giewu zatruwa papierowo już tylko 90k umysłów.. jest nadzieja..
34 53
odpowiedź
User
:D
giewu zatruwa papierowo już tylko 90k umysłów.. jest nadzieja..


Zapominasz o wersji internetowej. Sam tak ja kupuje, dziubasku. Martw sie o GPC, ktora w tydzien sprzedaje mniej niz GW w dzien...
46 27
odpowiedź
User
andyd
giewu zatruwa papierowo już tylko 90k umysłów.. jest nadzieja..


Zapominasz o wersji internetowej. Sam tak ja kupuje, dziubasku. Martw sie o GPC, ktora w tydzien sprzedaje mniej niz GW w dzien...
no właśnie, ja też kupuję wersję internetową,jak i 170 tys. innych osób
29 24
odpowiedź
User
jjm

Zapominasz o wersji internetowej. Sam tak ja kupuje, dziubasku. Martw sie o GPC, ktora w tydzien sprzedaje mniej niz GW w dzien...


Bardzo słusznie zestawiasz GW i GPC. Faktycznie ten sam poziom zaślepienia czytelników.
22 17
odpowiedź
User
my
giewu zatruwa papierowo już tylko 90k umysłów.. jest nadzieja..


Zapominasz o wersji internetowej. Sam tak ja kupuje, dziubasku. Martw sie o GPC, ktora w tydzien sprzedaje mniej niz GW w dzien...
no właśnie, ja też kupuję wersję internetową,jak i 170 tys. innych osób


jak można "kupować" za 0 zł miesięcznie - to raczej sponsorowany dar od właściciela GW
24 17
odpowiedź