SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„CD-Action” liderem sprzedaży w I kwartale. „PC Format” stracił najwięcej

W pierwszym kwartale 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 61 854 egz., czyli o 19,08 proc. mniej niż w pierwszym kwartale 2017 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję awansował „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 33 539 egz., po jednak spadku o 2,26 proc. - największym w zestawieniu.
 
Na trzecią lokatę spadł z kolei „PC Format” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 25,87 proc. do 29 688 egz.

W marcu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „CD-Action”, wyniosła 83 337 egz., po spadku względem marca 2017 roku o 11,25 proc.

Dalej uplasował się „Komputer Świat” (34 708 egz.; wzrost o 15,47 proc. - jedyny w zestawieniu), który wyprzedził „PC Format” (27 507 egz.; - 20,87 proc. - największy w zestawieniu).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży w I kwartale. „PC Format” stracił najwięcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl