SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„National Geographic Polska” liderem sprzedaży (dane za 2018 rok)

W segmencie miesięczników podróżniczych w 2018 roku wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży. Najwięcej stracił magazyn „National Geographic Polska, ale utrzymał on pozycję najchętniej kupowanego tytułu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w 2018 roku wyniosła 24 846 egz. Była ona o 15,28 proc. niższa niż rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 20 005 egz., po spadku o 6,70 proc.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się o 10,59 proc. i uplasował się na poziomie 8 109 egz.

W grudniu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „National Geographic Polska”, wyniosła 23 382 egz., po spadku względem grudnia 2017 roku o 18,66 proc. - jedynym w zestawieniu.

Podium uzupełniają: „NG Traveler” (18 286 egz.; wzrost o 5,74 proc.) i „Podróże” (7 539 egz.; do góry o 10,85 proc. - najbardziej w zestawieniu).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” liderem sprzedaży (dane za 2018 rok)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
haha
ale lider...RANY!!!!!!
2 0
odpowiedź
User
Marlena
a POZNAJ ŚWIAT?
0 0
odpowiedź