SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż prasy w regionach

Sprzedaż największych dzienników regionalnych i ogólnopolskich w pierwszym kwartale

Z danych ZKDP wynika, że liderem sprzedaży wśród dzienników ogólnopolskich jest "Fakt" a regionalnych jest "Dziennik Zachodni", który w grudniu ub.r. połączono z "Trybuną Śląską".

WYDANIE ZWYKŁE (pon-czw)  
TYTUŁ sty-05 lut-05 mar-05 mar-04 Dynamika marzec 2005 do 2004 Dynamika marzec do luty 2005 
Dziennik Zachodni 60 491 65 976 61 554 40 728 34% -7%
Gazeta Pomorska 79 179 79 040 78 949 79 436 -1% 0%
Express Ilustrowany 34 178 33 415 32 727 34 088 -4% -2%
Dziennik Bałtycki 43 261 45 610 49 296 44 246 10% 8%
Dziennik Polski 42 324 41 598 45 603 44 256 3% 10%
Echo Dnia 24 841 25 243 30 061 24 017 20% 19%
dzienniki regionalne 773 032 769 073 782 856 779 329 0% 2%
dzienniki regionalne top 10 420 029 425 759 436 007 408 546 6% 2%
Fakt* 447 816 490 672 457 563 493 882 -8% -7%
Gazeta Wyborcza 418 651 385 605 427 419 411 751 4% 11%
Super Express 161 798 155 074 154 172 176 362 -14% -1%

WYDANIE MAGAZYNOWE  
TYTUŁ sty-05 lut-05 mar-05 mar-04 Dynamika marzec 2005 do 2004 Dynamika marzec do luty 2005 
Dziennik Zachodni 313 158 310 816 308 623 249 575 19% -1%
Gazeta Pomorska 172 378 171 975 173 407 176 338 -2% 1%
Express Ilustrowany 169 858 168 414 171 640 168 832 2% 2%
Dziennik Bałtycki 144 576 150 327 150 460 154 380 -3% 0%
Dziennik Polski 120 592 120 657 124 346 123 497 1% 3%
Echo Dnia 87 743 88 314 103 971 90 251 13% 18%
dzienniki regionalne 2 220 204 2 216 433 2 244 988 2 235 725 0% 1%
dzienniki regionalne top 10 1 369 107 1 371 879 1 395 142 1 339 443 4% 2%
Fakt* 760 794 767 784 740 284 913 819 -23% -4%
Gazeta Wyborcza 606 496 629 444 596 751 689 020 -15% -5%
Super Express 408 766 409 273 403 414 426 447 -6% -1%
* Fakt - wydanie zwykłe: pon-śr i pt, magazyn - czwartek


- Dzienniki regionalne w marcu 2005 r. sprzedały w wydaniu zwykłym średnio 783 tys., a w wydaniu magazynowym 2245 tys. egzemplarzy. Wynik ten jest niemal identyczny w stosunku do ubiegłorocznego, oraz około 2% lepszy niż w marcu 2005 r.
Fakt i Super Express zanotowały istotne spadki sprzedaży, od kilku do 20-tu kilku procent w zależności od wydania. Gazeta Wyborcza natomiast zyskała na wydaniach zwykłych, ale znacznie straciła na wydaniu magazynowym (-15%, ponad 90 tys.).
W marcu 2005 r. liderami pod względem sprzedaży wśród dzienników regionalnych były: w wydaniu magazynowym Dziennik Zachodni (309 tys.!), w wydaniach zwykłych Gazeta Pomorska (79 tys.). Na podkreślenie zasługuje informacja, iż łączna sprzedaż tylko 5 największych dzienników regionalnych wynosi ponad 900 tys., czyli znacznie więcej niż jakikolwiek dziennik ogólnopolski w skali całego kraju - czytamy w analizie firmy Media Tak.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż prasy w regionach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl