SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż prasy w regionach

Sprzedaż największych dzienników regionalnych i ogólnopolskich w pierwszym kwartale

Z danych ZKDP wynika, że liderem sprzedaży wśród dzienników ogólnopolskich jest "Fakt" a regionalnych jest "Dziennik Zachodni", który w grudniu ub.r. połączono z "Trybuną Śląską".

WYDANIE ZWYKŁE (pon-czw) 
TYTUŁsty-05lut-05mar-05mar-04Dynamika marzec 2005 do 2004Dynamika marzec do luty 2005 
Dziennik Zachodni60 49165 97661 55440 72834%-7%
Gazeta Pomorska79 17979 04078 94979 436-1%0%
Express Ilustrowany34 17833 41532 72734 088-4%-2%
Dziennik Bałtycki43 26145 61049 29644 24610%8%
Dziennik Polski42 32441 59845 60344 2563%10%
Echo Dnia24 84125 24330 06124 01720%19%
dzienniki regionalne773 032769 073782 856779 3290%2%
dzienniki regionalne top 10420 029425 759436 007408 5466%2%
Fakt*447 816490 672457 563493 882-8%-7%
Gazeta Wyborcza418 651385 605427 419411 7514%11%
Super Express161 798155 074154 172176 362-14%-1%

WYDANIE MAGAZYNOWE 
TYTUŁsty-05lut-05mar-05mar-04Dynamika marzec 2005 do 2004Dynamika marzec do luty 2005 
Dziennik Zachodni313 158310 816308 623249 57519%-1%
Gazeta Pomorska172 378171 975173 407176 338-2%1%
Express Ilustrowany169 858168 414171 640168 8322%2%
Dziennik Bałtycki144 576150 327150 460154 380-3%0%
Dziennik Polski120 592120 657124 346123 4971%3%
Echo Dnia87 74388 314103 97190 25113%18%
dzienniki regionalne2 220 2042 216 4332 244 9882 235 7250%1%
dzienniki regionalne top 101 369 1071 371 8791 395 1421 339 4434%2%
Fakt*760 794767 784740 284913 819-23%-4%
Gazeta Wyborcza606 496629 444596 751689 020-15%-5%
Super Express408 766409 273403 414426 447-6%-1%
* Fakt - wydanie zwykłe: pon-śr i pt, magazyn - czwartek


- Dzienniki regionalne w marcu 2005 r. sprzedały w wydaniu zwykłym średnio 783 tys., a w wydaniu magazynowym 2245 tys. egzemplarzy. Wynik ten jest niemal identyczny w stosunku do ubiegłorocznego, oraz około 2% lepszy niż w marcu 2005 r.
Fakt i Super Express zanotowały istotne spadki sprzedaży, od kilku do 20-tu kilku procent w zależności od wydania. Gazeta Wyborcza natomiast zyskała na wydaniach zwykłych, ale znacznie straciła na wydaniu magazynowym (-15%, ponad 90 tys.).
W marcu 2005 r. liderami pod względem sprzedaży wśród dzienników regionalnych były: w wydaniu magazynowym Dziennik Zachodni (309 tys.!), w wydaniach zwykłych Gazeta Pomorska (79 tys.). Na podkreślenie zasługuje informacja, iż łączna sprzedaż tylko 5 największych dzienników regionalnych wynosi ponad 900 tys., czyli znacznie więcej niż jakikolwiek dziennik ogólnopolski w skali całego kraju - czytamy w analizie firmy Media Tak.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż prasy w regionach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl