SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Sprzedaż „Sieci” spadła o 32 proc., „Tygodnik Powszechny” zyskał najwięcej

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w kwietniu br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” i „Gazeta Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2018 roku wyniosła 115 690 egz. Było to o 13,69 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,35 proc. do 103 723 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. wyniosła 92 540 egz., po spadku o 16,40 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 45 869 egz., po spadku o 32,40 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 21,67 proc. do 35 397 egz.

Z ósmego na szóste miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 21,40 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 29 663 egz.

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zwiększył się o 12,76 proc.

Największy spadek, wynoszący 4,82 proc., zanotowały tutaj „Sieci”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Sieci” spadła o 32 proc., „Tygodnik Powszechny” zyskał najwięcej

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
brysio
Stawiam że z dobrozmianowców przetrwa tylko Gapol. Ma doświadczenie w byciu fanzinem 😜
36 17
odpowiedź
User
popek roztropek
Matuszka partia przegra wybory to Karnowskie ,Lisickie i Sakiewicze będą żarli gruz.
48 19
odpowiedź
User
były czytelnik
Zwłaszcza bracia K.nie utrzymali nawet pozorów niezależnego dziennikarstwa.
50 13
odpowiedź
User
Romuś
Gapol przetrwa.
Jak już się skończą reklamy czołgów i okrętów podwodnych, to Sakiewicz znowu zaapeluje do wyznawców o kupowanie 3 egzemplarzy.
40 10
odpowiedź
User
Mówiąc wprost
Wprost zadłużone ostatnie miejsce
18 2
odpowiedź
User
YKK
To niemożliwe, że spada sprzedaż takich perełek jak "Siatka" i "Gazeta Wolska". Przecież wszystkie urzędy, ministerstwa i spółki SP mają obowiązek prenumerować te szalenie poczytne pisma.
33 19
odpowiedź
User
Al
To zadziwiające, ze Polityka, naszpikowana agentami sb jak sardynki w puszce, ma tak wielu czytelników. 🎃💀🎃
26 47
odpowiedź
User
Gracjan Karaś
GazPol-owi władza zasponsorowała nowy format i prenumeraty. Nic nie pomogło. Inna sprawa, że wyznawcy ruchacza Sakiewicza (GP dlatego tak twardo broniło Pięty, że w redakcji parę osób urządziło sobie klub swingerów) są wyjątkowo karni. Członkowie klubów Gazety Polskiej gdzie średnia wieku zbliża się do 70-ki, karnie pozakładali konta na twitterze czy FB i rano-noc po sieci harcują. Chyba tylko zegar biologiczny może zetrzeć rdzeń tej sekty.
22 12
odpowiedź
User
Farmazon
Stawiam że z dobrozmianowców przetrwa tylko Gapol. Ma doświadczenie w byciu fanzinem 😜


Ekipy z "Sieci" i "Do Rzeczy" też były za Platformy niszczone (rozwalenie "Uważam Rze" przez Hajdarowicza kolegę Grasia) i przetrwały, więc dadzą sobie radę. Poza tym kiedy niby opozycja wróci do władzy? Najwcześniej za pięć lat, więc nie martw się na zapas.
17 29
odpowiedź
User
Farmazon
Gapol przetrwa.
Jak już się skończą reklamy czołgów i okrętów podwodnych, to Sakiewicz znowu zaapeluje do wyznawców o kupowanie 3 egzemplarzy.


Może kiedyś. Natomiast sytuacją Gazety Wyborczej możemy się delektować już od dłuższego czasu.
14 23
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing