„Wprost” i „Newsweek” najbardziej w dół, „Tygodnik Powszechny” i „Polityka” ze wzrostem sprzedaży

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w sierpniu br. był „Gość Niedzielny”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazł się „Wprost”. Zyskały tylko „Tygodnik Powszechny” i „Polityka” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2019 roku wyniosła 106 006 egz. Było to o 0,28 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem jest „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zwiększył się o 0,88 proc. do 97 189 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. wyniosła 73 731 egz., po spadku o 16,83 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 39 182 egz., po spadku o 9 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 5,51 proc. do 31 470 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-dziennikow-gazet-sierpien-2019-fakt-przeglad-sportowy,7170832458274433a ##

Największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w sierpniu br. osiągnął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego wynik zwiększył się o 5,76 proc. do 27 440 egz. Tytuł ten w zestawieniu był szósty.

Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zmniejszył się o 20,45 proc. do 15 286 egz. Dziennik ten spadł z miejsca ósmego na dziewiąte. Od sierpnia naczelnym „Wprost” jest Marcin Dzierżanowski, który zastąpił Jacka Pochłopienia.

grafika

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 9,30 proc.

Największy spadek, wynoszący 4,69 proc., zanotowała tutaj „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana